Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-14, 00:06   #1
markokask
Registered User

Reg.datum: Apr 2010
Nybörjare Gainer+Kreatin Hjälp.

Tjenare

Har länge funderat på att börja gymma men har inte haft ork att ta mig i kragen och börja, men nu är jag grymt sugen ska börja snarast men behöver lite hjälp angående Kosttillskott

Är 17 år gammal, väger 65 kilo och är 180 cm lång (som sagt måste verkligen öka i vikt) och har frågat runt lite vad jag ska ta för kosttillskott och enligt några kompisar så ska jag börja att köra Gainer+Kreatin och äta en jävla massa käk (jag vet att pulvret bara är ett kosttillskott)

Hade tänkt att beställa från en internet sida där det finns ett packet både med Gainer Pro och Kreatin. Skrev namnet på hemsidan men såg att den blev dold med massor av **** blev precis medlem och det kanske kan vara mot reglerna att länka inte vet jag.

Behöver lite hjälp med hur jag ska dosera detta, det står lite på hemsidan men vill ha mer förklarat så allting blir rätt och bra. Ska käka frukost lunch middag kvällsmat och något mellanmål då och då och jag undrar hur jag ska dosera med Gainern och Kreatinet.

Skulle det vara bra att köra gainern på morgonen när man vaknar + innan träning + efter träning eller blir det för mycket? Med kreatin vet jag inte riktigt det står på hemsidan att man ska käka 5 dagar 4 gånger per dag, då hade jag tänkt morgon + innan träning + efter träning + kvällen, sen står det att dag6 och framåt (tolkar det som resten av "kuren") en gång om dagen på morgonen eller samband med träning, är jag helt ute och cyklar eller kan detta vara bra för mig?

Vill ju ha maximal viktökning men inte bli fet! Ska också köra hårda pass på gymmet. Nu står det på sidan att man inte ska använda kreatin om man inte är 18 år, är 93:a född 16 jannuari, ska det vara något problem med kreatin då?

Som sagt har haft väldigt svårt att gå upp i vikt nästan hela mitt liv. Vill ha eran hjälp för att dosera detta på bästa sättet för mig, det jag skrev där uppe är ett förslag som jag själv hade tänkt men som sagt är nybörjare och vet inte så mycket. Skulle vara enormt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta

Tack på förhand !

Senast redigerad av markokask den 2010-04-14 klockan 00:09.
markokask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 00:29   #2
Richthofen
Registered User

Richthofens avatar

Reg.datum: Mar 2010
om du ska gå upp i vikt i en lagom takt så ska du ligga kcal+ på 100-1000kcal från vanligt dagligt intag. börja räkna kalorier du äter per dag och lägg sedan till. gainer kan du ta efter träningen. kreatin kan du börja klura med när du fått in träningen.
jag tror inte att du har svårt att gå upp i vikt, snarare att du har svårt att få i dig tillräckligt. så var det för mig när jag va i din ålder.
lycka till!

Redo för beachen
– på en månad "Skillnad efter en vecka"- MARIA AHLBERG, 39, personlig tränare
Richthofen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 01:26   #3
macsacre
Banned User

macsacres avatar

Reg.datum: May 2009
Serius mass och Kreatin Om du ska upp i vikt.
macsacre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 04:48   #4
GI-Joe
Registered User

GI-Joes avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Serius mass och Kreatin Om du ska upp i vikt.
Eller så äter du bara mer mat. Protein och kreatin då kanske.
Gammal 2010-04-14, 10:07   #5
Makemefit
Registered User

Reg.datum: Feb 2010
gå upp i vikt? javisst. http://www.halso.info/forum/thread-26237.html 1000 kalorier +
Gammal 2010-04-14, 16:19   #6
macsacre
Banned User

macsacres avatar

Reg.datum: May 2009
Mkt lättare att shejka till sig 1500 kcal än att äta 1500kcal på en gång, tror det är runt det serius mass ligger på.

Förstår inte varför folk är så besatta i mat när det finns kosttillskott som är billigt och bra för att uppnå snabba resultat. Har man pengar och är seriös så förstår jag inte varför man inte skulle vilja lägga ut lite pengar på grejer som funkar.
macsacre är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.