Nybörjare Gainer+Kreatin Hjälp.
Tjenare
Har länge funderat på att börja gymma men har inte haft ork att ta mig i kragen och börja, men nu är jag grymt sugen ska börja snarast men behöver lite hjälp angående Kosttillskott
Är 17 år gammal, väger 65 kilo och är 180 cm lång (som sagt måste verkligen öka i vikt) och har frågat runt lite vad jag ska ta för kosttillskott och enligt några kompisar så ska jag börja att köra Gainer+Kreatin och äta en jävla massa käk (jag vet att pulvret bara är ett kosttillskott)
Hade tänkt att beställa från en internet sida där det finns ett packet både med Gainer Pro och Kreatin. Skrev namnet på hemsidan men såg att den blev dold med massor av **** blev precis medlem och det kanske kan vara mot reglerna att länka inte vet jag.
Behöver lite hjälp med hur jag ska dosera detta, det står lite på hemsidan men vill ha mer förklarat så allting blir rätt och bra. Ska käka frukost lunch middag kvällsmat och något mellanmål då och då och jag undrar hur jag ska dosera med Gainern och Kreatinet.
Skulle det vara bra att köra gainern på morgonen när man vaknar + innan träning + efter träning eller blir det för mycket? Med kreatin vet jag inte riktigt det står på hemsidan att man ska käka 5 dagar 4 gånger per dag, då hade jag tänkt morgon + innan träning + efter träning + kvällen, sen står det att dag6 och framåt (tolkar det som resten av "kuren") en gång om dagen på morgonen eller samband med träning, är jag helt ute och cyklar eller kan detta vara bra för mig?
Vill ju ha maximal viktökning men inte bli fet! Ska också köra hårda pass på gymmet. Nu står det på sidan att man inte ska använda kreatin om man inte är 18 år, är 93:a född 16 jannuari, ska det vara något problem med kreatin då?
Som sagt har haft väldigt svårt att gå upp i vikt nästan hela mitt liv. Vill ha eran hjälp för att dosera detta på bästa sättet för mig, det jag skrev där uppe är ett förslag som jag själv hade tänkt men som sagt är nybörjare och vet inte så mycket. Skulle vara enormt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta
Tack på förhand !
Senast redigerad av markokask den 2010-04-14 klockan 00:09.
|