Citat:
Ursprungligen postat av Micke_1979
Vad händer om man uppnår sitt mål?
Skaffa nytt mål?
|
Det är nog oftast så. När jag någon gång passerat de mål jag tidigare haft inom ett område hittar jag alltid nya mål om det inte redan är så att det nya målet redan är bestämt innan jag klarar av föregående.
Jag tror att det är utvecklande att ha ett gäng mål att nå upp till oavsett de må vara. Man skall dock ta saker för vad de är och inte bränna allt för att uppnå en fix idé och när man sedan når den inser man att det inte var så häftigt eller bra som man trodde.
Att skaffa hus, familj, bra jobb etc är ju bra mål men att ta en viss vikt i bänkpress är ju ett annat typ av mål som jag inte tycker man skall offra allt anant i livet för, om det inte är så att man ligger på en väldigt hög nivå. Men att som motionär hänga upp hela livet på en sådan "meningslös" sak är slöseri.
Jag rackar inte ner på träningen som sådan utan att alltför många lägger alldeles för mycket fokus på något som skall vara en av deras hobby som ger välmående och inte prestationsångest och ett inbundet liv utan en vilja att ta tag i andra saker.