Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-15, 03:02   #1
Avesta
Cavalleria Rusticana

Avestas avatar

Reg.datum: May 2004
Hur ser ditt liv ut om 10 år?

Finns säkert liknande tråd, men men.

Hur kan saker och ting se ut för dig år 2020? Både hur du tror/förväntar dig att saker och ting kan se ut och hur du önskar att det skulle se ut.

Som TS så:

2020 är jag 33 år gammal.

Jag är gift, har 1-2 barn. 2.5 respektive 1 år gamla.
Har skaffat mig tillräckligt mycket erfarenhet från finansrelaterad arbete och känner att det finns utvecklingsmöjligheter, eller så har jag lagt ner arbetet för att sedan några år tillbaka arbeta på något eget.

Träningen håller jag igång fortfarande, troligen genom budget hem-gym, men det är inget snack om att växa eller ha duktig form, enbart preventivt syfte.

När det finns tid så åker jag hoj, offroad. Har kanske börjat jaga. Möjligen lärt mig att hitta på saker så att jag kan njuta av vintrarna här istället för att få livslusten utsläckt och önska mig bort.

Jag hade önskat att jag hade haft möjligheten och kontakterna för att flytta utomlands delar av året för att slippa mörkret, men alltid vara här till sommaren. Men jag ser inte hur arbetslivet skulle gå ihop med det. Det är en del av drömmen.

Tillägg:
Bor i en mindre villa, utkanten av Stockholm, Bro eller Kungsängen.
Avesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 04:19   #2
Huffo the A-LagaRe
Registered User

Huffo the A-LagaRes avatar

Reg.datum: Aug 2006
2020 är jag 29 år gammal.

Jag är ensamstående.
Jag är lärare i svenska och tyska på Södervärnsskolan i Visby.
Jag tränar inte men röker pipa och läser mängder med grekisk och latinsk poesi för att hålla igång de klassiska språken. På kvällarna hänger jag och mina gamla polare på Effes.

Jag lyckades aldrig få ihop någon D-uppsats i Latin eller Grekiska utan gick lärarprogrammet istället där jag lyckades komma igenom allt.
Dock plågar besvikelsen över misslyckandet mig ännu och jag tappar allt självförtroende. Alla mina förhållanden slutar med att mina kvinnor är otrogna med någon invandrarkille/ lantis från Sproge.
Och väl framme i Vänge sejr vör buss'n sta
Huffo the A-LagaRe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 04:43   #3
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Huffo the A-LagaRe Visa inlägg
2020 är jag 29 år gammal.

Jag är ensamstående.
Jag är lärare i svenska och tyska på Södervärnsskolan i Visby.
Jag tränar inte men röker pipa och läser mängder med grekisk och latinsk poesi för att hålla igång de klassiska språken. På kvällarna hänger jag och mina gamla polare på Effes.

Jag lyckades aldrig få ihop någon D-uppsats i Latin eller Grekiska utan gick lärarprogrammet istället där jag lyckades komma igenom allt.
Dock plågar besvikelsen över misslyckandet mig ännu och jag tappar allt självförtroende. Alla mina förhållanden slutar med att mina kvinnor är otrogna med någon invandrarkille/ lantis från Sproge.
lol antar att du inte är seriös.

Jag har ingen aning om hur mitt liv kommer se ut om 10år och inget jag vill planera.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 06:19   #4
coxie
Spare some change..?

coxies avatar

Reg.datum: Nov 2005
Om 10 år är jag 34 och har antingen dragit mig tillbaka till en gård ute på landet i Sverige eller så har jag fortsatt jaga status och klättrat på karriärstegen. Oavsett karriär så tror jag att jag flyttat hem till Sverige, insett att Sverige är förbannat bra när det kommer till folk och väder. Tvivlar på att jag har skaffat mig någon familj men förhoppningsvis har min bror fått ett par ungar som jag kan träffa och skämma bort i lagom doser.

Eller så har jag tröttnat på mitt dekadenta liv och löst det genom att skaffa mig en fru och familj eller med hjälp av en rejäl cocktail med droger.
Gammal 2010-01-15, 06:28   #5
bulldozer
Registered User

bulldozers avatar

Reg.datum: Feb 2007
Om 10 år har jag förhoppningsvist ett vettigt arbete, har kanske lärt mig att
tyngdlyfta eller gett upp det. Min dotter är 18 år och på väg att flytta hemifrån (?),
min sambo är het snygging på 35år som siktar på veteranrekord i OL, dvs om han
lyckats stå ut med mig såhär länge.

Har tränat i ca 14år seriöst och är böff!!

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 06:58   #6
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
2020 är jag 41 år gammal.

Jag är ensamstående el särbo, min son är 14 år (OMFG), men ovanligt trevlig sådan. (Seriöst.. finns det trevliga fjårtisar el är jag åldersrasist nu?)

Han har fri tillgång till kvarg, lax, kycklingfiléer, ägg och menyn består till vardags av husmanskost á la King Grubs Kokbok (utgiven 2015?) samt obegränsade mängder fin choklad. Kanske även lakrits. Vi har ett komplett hemgym och han får ägna fritiden åt whatever han tycker är skoj, förhoppningsvis har han precis som mig lätt för sig i skolan så han slipper sitta med läxor (eftersom han slänger ett öra åt lärarna, riktigt bra sådana förresten!, på lektionstid) och kan använda tiden roligare. Eller så får han vara precis hur han vill, emo punk plugg nörd *insert whatever nytt påhitt*, bara han är lycklig. (FINNS det lyckliga fjårtisar el är jag åldersrasist nu igen?)

El iaf, på väg att bli lycklig, och behandlar andra bra.

Jag har äntligen fått ändan ur och är inte överkvalificerad i mitt yrke, rbetet är lagom krävande och jag behöver och genomför ständig kompetensutveckling med glädje och bravur (även om arbetet bara är en liten del av den jag är).

Har åkt vasaloppet och inte haft några längre träningsuppehåll utan har en frisk sund stark kropp, som är lite snygg me! Dessutom har mina bröst på något oförklarligt sätt växt helt utan operation, och roar både mig och andra genom sin fluffighet. Ja men vaddå, mkt kan hända på 10 år! Big boobs vill väl alla klämma på, nån gång i livet.

Den där systemkameran jag suktat efter släpar jag på i tid och otid och lyckas då och då med mästerverk. Har bättre diciplin på målningen och ffa har jag utvecklat min abstrakta konst. Har en sommarstuga mitt i ingenstans i hembygden där man kan springa näck och ha det jävligt tyst el låta de enormt bra högtalarna gå varma. Plockar så mkt bär att jag självförsörjer mitt behov, i övrigt träffar jag kompisar en hel del, pillar navel, skrattar varje dag. Alla jag tycker om är lyckliga och mår bra.

Var el hur jag bor är inte så viktigt, men sätter min prägel på hemmet och älskar att vistas både där och bland folk och fä, har även en självgående dammsugare.. så om man så vill äta kakor i sängen är det ok. (jo, den här modellen kan även klättra och dammsuga sängar, STFU det här är min fantasi ; )).

Typ - nästan som nu, fast version 2.0.

Me like!

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 07:05   #7
n1tro
MOARR! INC.

n1tros avatar

Reg.datum: Jul 2004
Sambo med Avesta

mvh
n1tro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 07:18   #8
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Förställer mig inte att jag blir så gammal
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 08:02   #9
Nelson81
Sponsored by OLW

Nelson81s avatar

Reg.datum: Oct 2009
2020 så är jag i skogen och smygtittar på mitt skogsporr som jag inte får ha hemma för frugan
Gammal 2010-01-15, 08:04   #10
joriice
Registered User

joriices avatar

Reg.datum: May 2006
Har nåt roligt jobb och nån trevlig flickvän, eller singel och hyffsat med deg, så jag kan chilla i min smakfullt inredda lägenhet, och köpa gadgets osv.
joriice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 08:11   #11
dared
Know what im sayin´?

dareds avatar

Reg.datum: Oct 2001
Om 10 år är jag 34 är (fyfan) och är nog fortfarande singel och kanske är egenföretagare. Skulle vilja ha möjligheter och fortfarande kunna resa endel men bo i Sverige. Om 20 år har jag en importerad ryssfru
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 08:13   #12
elo_
surbrölande finne

elo_s avatar

Reg.datum: Aug 2005
Nelson81: Du är från och med nu min främsta idol. Tobbe från i en annan del av köping är numera på andra plats.

Själv tror jag att jag är en rätt korpulent flintskallig lirare som tycker om att skriva insändare i lokala dagstidningen där jag orerar över dagens ungdom alternativt ondgör mig över lokalpolitikers bravader.
elo_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 08:27   #13
hangatyr
Registered User

hangatyrs avatar

Reg.datum: Jul 2003
45-åring...

Om 10 år är jag 45 år gammal farbror.

Min son är tio år och vi åker runt och tävlar i BJJ. Jag i äldsta gubbklassen, min fru i tantklassen och lillpojken i barnklassen. Jag sitter återigen i styrelsen i kamspsportsklubben.

jag jobbar kanske 75% av en heltid med det jag är intresserad av; interaktionsdesign, men på ett mer strategiskt plan än idag.

jag bor nog kvar i sthlm, men har flyttat minst en gång sedan 2010.

Tja, något sånt då.
hangatyr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 08:29   #14
Mats J
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Eftersom de flesta är runt 19-27 som har skrivigt. Så kan jag ta tvärtom på mig. Är NU 36 år och för 10 år sedan hade jag ungefär samma uppfattningar om hur jag trode det skulle vara om 10 år. Hur blev det?

Samma jobb, samma kärring, samma barn. Bor i samma hus. Tränar lika seriöst nu som då, tror fortfarande att "jag borde ta xxx i bänk till våren" eller "om 2 år borde jag väga xxx i bra form" trots att det de senaste 10 åren inte har hänt nämvärt mycket oavsätt hur jag äter eller tränar.

Så ska jag gissa hur det ser ut om 10 år till - dvs. när jag är 46 år skulle jag säga - ingen direkt skillnad alls.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-15, 08:43   #15
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
30 år om 10 år.Förhopningsviss har jag utbildat mig och jobbar med fast jänst.Bor i en etta eller tvåa.Jag ser i dramatiska förändingar egentligen.
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:41.