2009-12-26, 01:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Stora pojkar, stora tröjor
Jag har en fråga jag tänkt på några gånger när man varit på gymmet.
Hur kommer det sig att man ofta ser dom största biffarna träna med långärmade tröjor? alltså typ med munkhuva osv.
Jag antar att dom precis som oss vanliga dödliga blir varma av att träna så jag ser inte någon anledning till att plåga sig själv med extra mycket kläder?
Och med dom musklerna under tröjan borde man väl vilja visa dom mera, inte tvärt om
|
|
|
2009-12-26, 01:10
|
|
MOARR! INC.
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av s0ft
Jag har en fråga jag tänkt på några gånger när man varit på gymmet.
Hur kommer det sig att man ofta ser dom största biffarna träna med långärmade tröjor? alltså typ med munkhuva osv.
Jag antar att dom precis som oss vanliga dödliga blir varma av att träna så jag ser inte någon anledning till att plåga sig själv med extra mycket kläder?
Och med dom musklerna under tröjan borde man väl vilja visa dom mera, inte tvärt om 
|
Handlar om så mycket mer än bara tröjan och munkhuvan. Det är en identitet, en livsstil. Det är något som händer efter en sisådär 4-5 års styrketränande.
haha
mvh
|
|
|
2009-12-26, 01:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Closet fags?
|
|
|
2009-12-26, 01:19
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
dunno rly. De vill väl vara tora o tuffa
|
|
|
2009-12-26, 01:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Tror det beror på att dem är tjöck!
|
|
|
|
|
Junior Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
De jag frågat säger att de vill vara ifred från svenssons som ställer dumma frågor om varför deras muskler växer så snabbt.
|
|
|
|
|
Registered User
|
haha  .. tycker bara det är lite märkligt att det alltid bara är just dom riktig stora som har det
|
|
|
2009-12-26, 01:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen!
De jag frågat säger att de vill vara ifred från svenssons som ställer dumma frågor om varför deras muskler växer så snabbt.
|
Visst är det onödigt. Låt dom pissa istället
|
|
|
2009-12-26, 01:25
|
|
Bengt
Reg.datum: Mar 2006
|
Förlåt för påhoppet men måste ändå ge min åsikt.
Läste en sak häromdagen som kanske inte stämmer helt, men jag tror det finns en viss mått av sanning i det.
"When I see guys working out for cosmetic reasons, I see vanity exposing them in the worst way, as cartoon characters, billboards for imbalance and insecurity."
Påstår inte att det är därför "de stora killarna har på sig stora tröjor" men jag tror ändå att man blir mer fåfäng desto mer man eftersträvar perfektion när det gäller utseende.
2009-12-26, 01:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Inte för att jag är särskilt stor men jag tycker det är skönt att träna med långärmad tröja så man alltid är varm i kroppen, hatar att vara kall i gymmet. När man är tillräckligt varm åker såklart tröjan av
Min empiriska uppfattning är dessutom att många stora grabbar får ganska skev kroppsbild, ofta tycker de att de har dålig off-form och föredrar därför att ha mer kläder på sig för att skyla sin lekamen tills tävlingsformen är ett faktum.
|
|
|
2009-12-26, 01:31
|
|
stevebc-grov
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Control_61
Läste en sak häromdagen som kanske inte stämmer helt, men jag tror det finns en viss mått av sanning i det.
"When I see guys working out for cosmetic reasons, I see vanity exposing them in the worst way, as cartoon characters, billboards for imbalance and insecurity."
Påstår inte att det är därför "de stora killarna har på sig stora tröjor" men jag tror ändå att man blir mer fåfäng desto mer man eftersträvar perfektion när det gäller utseende.
|
Word, inget säger perfektion som munktröjjor, rakad skalle och midjeväskor.
|
|
|
|
2009-12-26, 01:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Control_61
|
hmm, ja det kan nog ligga något i det där faktiskt.
|
|
|
2009-12-26, 01:37
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Verbatim
Word, inget säger perfektion som munktröjjor, rakad skalle och midjeväskor.
|
Särskilt midjeväskan.
Men nog är man ganska utseendefixerad och fåfäng. Jag erkänner det dock lätt. Å andra sidan tränar jag alltid i linne lol.
|
|
|
2009-12-26, 03:12
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Handlar alltså, om jag förstått TS rätt, om riktigt stora killar i hård form, som lämnar tydliga separationer även genom hood-tröjan.. Alltså inte "den koloiten som Kwon alltid drar upp"-hård
|
|
|
2009-12-26, 04:49
|
|
Tröööck!!1 +50
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rellos_87
Inte för att jag är särskilt stor men jag tycker det är skönt att träna med långärmad tröja så man alltid är varm i kroppen, hatar att vara kall i gymmet. När man är tillräckligt varm åker såklart tröjan av
Min empiriska uppfattning är dessutom att många stora grabbar får ganska skev kroppsbild, ofta tycker de att de har dålig off-form och föredrar därför att ha mer kläder på sig för att skyla sin lekamen tills tävlingsformen är ett faktum. 
|
plus ettar den..
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:01.
|

|