Citat:
Ursprungligen postat av Adama
För att inte ha tränat så är du förvånansvärt smärt. De flesta 30+are jag känner har alla lagt sig till med smalfet (eller värre) -looken, dvs om om de inte tränat eller gjort annat för att hålla sig i form. Jag var inte mycket bättre själv och har fått kämpa hårt för att komma till rätta med späcket.
Bra att du kör rätt övningar iaf!
Ta gärna en titt på Starting Strength för ett bra och enkelt upplägg med enbart skivstångsträning. Läs på om övningarna ordentligt. Man kan öka sin styrka rejält och snabbt om man är seriös.
|
Detta med att inte lägga på sig någon vikt är nog desvärre genetiskt.
Vet jag har en ganska hög ämnesomsättning så det ligger mig inte presis till fördel.
Kan i prinsip äta hur mycket som heldst utan o gå upp ett kilo.
När man var yngre 15-25 var det motorcross 250-500 cc maskiner man körde.
Tränade en del styrketräning förr samt tränade även taekwondo.
Då låg man på en vikt på 65 kilo vilket är primärmålet att komma tillbaka till.
men i 25 årsålder inträffade 2 snabba dödsfall av närstående som tog ganska hårt vilket innebar att man rasade snabbt ner till 55 kilo o där har man legat sedans dess.
Började träna för typ 3 veckor sedan (typ strandträning) tills jag fick tag i en gammal polare som är erfaren i styrketräning som hjälpe mig att ta fram programmet jag kör nu o visade hur övningarna skall genomföras korrekt.
vet det felas ett par övningar men det skall jag haka på upp till lokala gymmet o köra med han.
Källaren genomgår just nu ombyggnad för o få in utrustning där för en mer komplett träning.
Målet är satt till 68 kilo kroppsvikt till januari 2012 så det är ganska högt med tanke på mina förutsättningar..Men ger något o kämpa för