2009-01-28, 11:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Börja spela hockey vid sen ålder
Finns det någon möjlighet att få träna med ett hockeylag måntro? vi har ett div 2 lag i staden.. vet inte hur möjligheterna ser ut,
jag är 24 år.
någon som har några funderingar?
|
|
|
2009-01-28, 13:28
|
|
Rocky fo shizzle
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av johan karlberg
Finns det någon möjlighet att få träna med ett hockeylag måntro? vi har ett div 2 lag i staden.. vet inte hur möjligheterna ser ut,
jag är 24 år.
|
vilken stad?
|
|
|
2009-01-28, 13:31
|
|
man vänjer sig
Reg.datum: Aug 2005
|
Har du spelat hockey någon gång?
|
|
|
2009-01-28, 13:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Det beror helt på nivån på laget/lagen som finns. Bara att höra efter.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2009-01-28, 14:29
|
|
Oleg sex dr
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
jag är 24 år.
|
Har du aldrig spelat tidigare så kommer du aldrig klara div 2
|
|
|
2009-01-28, 14:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Om inte annat finns väl korplag. (?) Om det bara är hockeyn i sig som är intressant.
|
|
|
2009-01-28, 14:37
|
|
Oleg sex dr
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi
Om inte annat finns väl korplag. (?) Om det bara är hockeyn i sig som är intressant.
|
Finns väl inga korphockeylag
Rinkbandy kan vara et annat alternativ, där är det gott om folk som aldrig spelat hockey
|
|
|
2009-01-28, 14:41
|
|
Registered User
|
nej har inte spelat hockey förut, jag är såklart medveten om att jag inte skulle klara av div 2 nivå
tänkte mer vad man har för "rättigheter" att gå med i en förening och träna, och om man nu skulle få det så hur skulle de övriga spelarna känna för någon som inte är på samma nivå som dem på träningar.
nja hockeybockey känns väl inte så jätte lockande direkt..
|
|
|
2009-01-28, 14:42
|
|
Registered User
|
Ok, ha ha, det finns i nordamerika på en del ställen, flåt. Borde det inte finnas? I alla fall i min gamla hemstad ruttnar rinkarna eller så är de omgjorda till ridbanor. Tycker det är trist. När man var liten var det självklart att alla, ja nästan alla, spelade hockey hela kvällen. Man fixade lag och hade kul. Det var tider det.
|
|
|
2009-01-28, 14:55
|
|
Registered User
|
jo men man vill väl inte flytta till usa
|
|
|
2009-01-28, 15:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pingu
Finns väl inga korphockeylag
Rinkbandy kan vara et annat alternativ, där är det gott om folk som aldrig spelat hockey
|
Det finns korphockey, däremot inte i alla städer. I Luleå startades det en korphockey-serie i år t.ex. Man lirar med veteranhockey regler.
Rinkbandy/hockeybockey är något helt annat och är betydligt vanligare på korpnivå.
Citat:
nej har inte spelat hockey förut, jag är såklart medveten om att jag inte skulle klara av div 2 nivå
tänkte mer vad man har för "rättigheter" att gå med i en förening och träna, och om man nu skulle få det så hur skulle de övriga spelarna känna för någon som inte är på samma nivå som dem på träningar.
|
Som sagt, det beror helt på lagens nivå. I vissa är det bara att börja, i lag med lite seriösare målsättning så är det inte lika lätt. Kontakta klubbar i närheten och se vad dom säger.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2009-01-28, 15:22
|
|
man vänjer sig
Reg.datum: Aug 2005
|
Alltså far med kompisar eller åk själv på uterinkar, det gör jag
Tror det nästan blir omöjligt att börja träna med lag i din höga ålder när du aldrig spelat hockey förr. Har du provat åka och kan åka? Skjuta slagskott,dragare, handledare?
|
|
|
2009-01-28, 15:35
|
|
Registered User
|
OK, om jag var i Sverige skulle jag ta ett krafttag där jag bodde och fixa upp de där rinkarna, har tänkt på det mååååånga gånger. Men jag antar att det var vårat fel, vi lämnade rinken. Det måste finnas en kompromiss, typ, vintertid, vi har rinken vintertid, sommartid och hästarna har den, en dynamsik win win lösning men de måste fixas upp. Jag har bara sett en hästhockeyrink förvisso. Dela på dem men använd dem. Låt de inte ruttna för fan. Eller måste alla åka till hallen för att kunna spela överhuvudtaget? Lite plats kan ju lämnas åt konståkarna, om vi får veta att de finns överhuvudtaget. Bara så att det händer nåt. I'll be back.
|
|
|
2009-01-28, 16:12
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto
Alltså far med kompisar eller åk själv på uterinkar, det gör jag
Tror det nästan blir omöjligt att börja träna med lag i din höga ålder när du aldrig spelat hockey förr. Har du provat åka och kan åka? Skjuta slagskott,dragare, handledare?
|
ja, jag åker ju med kompisar osv såklart, jo kan åka skridskor, säger däremot inte att jag är något proffs men bättre än gemene man iaf.
kan skjuta till viss del
|
|
|
2009-01-28, 18:06
|
|
Registered User
|
Tyvärr men du kommer inte kunna börja spela hockey, inte på en normal nivå i alla fall men lira korpen hockey / veteranhockey eftersom det inte spelar så stor roll där om man är bra eller dålig.
Krävs enormt mycket träning för att bli duktig på hockey, man kan tyvärr inte börja sent  .
Men ge inte upp, vill du verkligen så borde det ju gå om du tränar som faaan, men inte i division 2 då men
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
|
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:56.
|

|