2009-01-22, 11:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Flytt Sthlm - Norrland - 10 flyttlådor (inga möbler) - bästa fraktalternativ?
Hej,
Jag ska snart flytta till Norrland och kommer ta med mig ett mindre bohag (6-10 flyttlådor av Shurgards största modell) och undrar om någon har erfarenhet av en flytt i den storleken?
Enligt min egen research är DHL bästa alternativet och det kommer kosta mellan 1500 - 2500 kr men undrar om det är något alternativ jag förbisett. Hoppas därför få lite tips på om någon har erfarenhet av en flytt i den storleken och vilket alternativ ni använde er av (en vanlig flyttfirma, DHL, egen bil eller något annat).
|
|
|
2009-01-22, 11:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGo
Hej,
Jag ska snart flytta till Norrland och kommer ta med mig ett mindre bohag (6-10 flyttlådor av Shurgards största modell) och undrar om någon har erfarenhet av en flytt i den storleken?
Enligt min egen research är DHL bästa alternativet och det kommer kosta mellan 1500 - 2500 kr men undrar om det är något alternativ jag förbisett. Hoppas därför få lite tips på om någon har erfarenhet av en flytt i den storleken och vilket alternativ ni använde er av (en vanlig flyttfirma, DHL, egen bil eller något annat).
|
1500-2500 låter billigt om det är dörr till dörr. Det skulle jag ta.
|
|
|
2009-01-22, 11:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2009-01-22, 12:16
|
|
I´m just kidding. Or am I?
Reg.datum: Oct 2001
|
Ha ha ha, akta så atr du inte får Snabeln och SH86 på dig nu. Du måste ju givetvis viss specificera exakt var du skall flytta.
Norrland.... Ja, jag säger då det.
|
2009-01-22, 12:34
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangs
Ha ha ha, akta så atr du inte får Snabeln och SH86 på dig nu. Du måste ju givetvis viss specificera exakt var du skall flytta.
Norrland.... Ja, jag säger då det. 
|
Jo, är man från stockholm är väl allt norr om Upplands-Väsby norrland
Jag tycker det låter mycket billigt att skicka flyttlådor för det priset du hittat, kör på det.
2009-01-22, 12:40
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Har du tillgång till egen bil borde väl ett hämta här och lämna där släp vara ett vettigt alternativ.
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2009-01-23, 01:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av J.V
|
Det här verkar ju vara ett helt sjukt bra tips. Nu har jag inte tillgång till lådorna än men i morgon ska jag köpa en och testväga så att jag har något att gå efter. Det verkar i alla fall som att jag inte laddar på max 1000 kr (!!!) med det här alternativet. Ska ringa till dem i morgon så att jag får allt clearat. En nackdel är att man kan max skicka 40 kg. Vet inte alls hur mycket mina flyttlådor kommer gå på men vi får se. Är det 40 kg per gång kan man ju skicka dem i två olika omgångar.
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Jo, är man från stockholm är väl allt norr om Upplands-Väsby norrland
Jag tycker det låter mycket billigt att skicka flyttlådor för det priset du hittat, kör på det.
|
Haha, jag är iofs från Göteborg och har pluggat i Lund så Stockholm har nästan varit Norrland för mig. Skämt åsido; det är till Haparanda jag ska flytta och om inte det ligger i Norrland så ligger Norrland riktigt, riktigt långt norrut
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
Har du tillgång till egen bil borde väl ett hämta här och lämna där släp vara ett vettigt alternativ.
|
Har inte egen bil, men tack för tipset. (Har kollat hur mycket det skulle kosta att hyra bil + släp och det är inte prisvärt).
|
|
|
2009-01-23, 11:24
|
|
James Bond
Reg.datum: Nov 2005
|
2500 var riktigt billigt!
Vi tar ju 1200 för frakt inom täby
|
|
|
2009-01-23, 12:24
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2008
|
*suck* Jag säger bara en sak:
|
|
|
2009-01-23, 13:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Och hör sen!
|
|
|
2009-01-23, 14:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Ang DHL, Posten, UPS et cetera, så hade jag packat det sjukligt bra. Så det tåler stötar. För stötar får det. Tänk dig att du i alla fall ska kunna hålla lådan i händerna och kunna släppa den i marken utan att saker går sönder.
Jag hade hyrt en egen bil och kört grejerna i. Det gjorde jag när jag flyttade från Uppsala till Malmö. Kostade under 2k. Hämtade bilen i uppsala och lämnade den i Malmö. Dessutom fick jag ju min egen resa på köpet, eftersom det var jag som körde (=
|
|
|
2009-01-23, 14:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Fast det är lite avståndsskillnad på Malmö - Uppsala och Stockholm - Haparanda.
Att skicka skiten lär vara billigast.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2009-01-23, 14:06
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av J.V
Fast det är lite avståndsskillnad på Malmö - Uppsala och Stockholm - Haparanda.
Att skicka skiten lär vara billigast.
|
Ha, herrejäklar. Såg inte att han skrivit Haparanda. Där lär man väl inte ens kunna lämna tillbaka bilen
När jag läste Norrland så antog jag att det var norra delarna av Uppsala, eller någonstans där i krokarna
|
|
|
2009-01-23, 14:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
Ha, herrejäklar. Såg inte att han skrivit Haparanda. Där lär man väl inte ens kunna lämna tillbaka bilen
När jag läste Norrland så antog jag att det var norra delarna av Uppsala, eller någonstans där i krokarna 
|
Dessutom hur får man in 10 flyttkartonger i en bil?
|
|
|
2009-01-24, 12:46
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jakke
Dessutom hur får man in 10 flyttkartonger i en bil?
|
Små flyttkartoner eller stor bil, såklart
Man kan ju hyra minibussar och sånt. Annars kan det nog gå med 10 kartonger i en stor härgårdsvagn, om man kör ensam iaf. Fast man får väl stuva som fanken. Kanske skippa kartongerna också. Kan bli jobbigt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:14.
|

|