Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-08, 20:44   #1
Upptaget
jo men så att dee

Upptagets avatar

Reg.datum: Mar 2007
Vad ska jag laga för mat?

Hej

Jag studerar och bor då 25 mil hemifrån i en egen lägenhet med 2 st andra! och jag har så sjukt svårt och komma på vad jag ska laga för bra mat som gynnar min styrketräning! det får ju inte vara några svåra rätter då jag kommer hemifrån där morsan har lagat mat i alla tider och jag hade G i hemkunskap hehe.. Det jag lever på är typ: Pasta med köttfärssås på burk, pasta och köttbullar, kycklingpanna (färdig påse som man hittar i frysen på ica) köttbullepanna (likadant där) pommes och en köttbit med bearniesås och idag har jag gjort ris en köttbit och bearniesås och har sparat samma mat tills imorgon!

Vad fan ska jag laga som är relativt enkelt?? jag har fan ingen aning? kände idag att jag inte hade tryck på gymmet som jag hade när jag var hemma i 2 mån (hemma 2 mån och käka mammas mat, plugga här uppe i 2mån).. Jag blir galen på detta!

Mvh
Upptaget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 20:48   #2
Upptaget
jo men så att dee

Upptagets avatar

Reg.datum: Mar 2007
Kan skriva upp vad jag åt idag: Frukost kl 07.30 Youghurt och musli med korvmacka grovt bröd!
Lunch 12.00 : Havregrynsgröt och korvmacka
Middag 17.00: Pasta och köttfärsås färdig på fryspåse från ica (totalt värdelös mat när den är färidgköpt och bara steka?)
Middag2: 20.00: Ris kotlett och bearniesås!

Kände att jag inte hade någo tryck då jag tränade 18.00
Upptaget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 21:18   #3
LindaS
Registered User

LindaSs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Var lite smart nu! Nästa gång din mamma ska laga mat åt dig så ber du att få vara med och hjälpa till/lära dig. Gör sedan om samma sak flera gånger. Inga konstigheter.

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 21:21   #4
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Var lite smart nu! Nästa gång din mamma ska laga mat åt dig så ber du att få vara med och hjälpa till/lära dig. Gör sedan om samma sak flera gånger. Inga konstigheter.
Ja, förutom att han bor 25 mil bort och antagligen inte träffar sin morsa särskilt ofta.

Det finns dock ett helt eget forum här för det, förslår att du kollar där

Matlagning & Recept
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 21:23   #5
LindaS
Registered User

LindaSs avatar

Jaha, han ska aldrig hem igen då?

STK
Citat:
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
Gammal 2009-01-08, 21:25   #6
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
En person som pluggar på en annan ort brukar i min erfarenhet träffa sina föräldrar en gång i halvåret, tycker du att han borde vänta med att ändra sin konsthållning så länge om han inte trivs med den nuvarande?
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 21:29   #7
LindaS
Registered User

LindaSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
En person som pluggar på en annan ort brukar i min erfarenhet träffa sina föräldrar en gång i halvåret, tycker du att han borde vänta med att ändra sin konsthållning så länge om han inte trivs med den nuvarande?
Nej och jag tycker inte att det är vad jag säger heller. Det är ju inget som hindrar att han tar hjälp av sin mamma på distans. Givetvis så är det roligare för honom att skriva om det här än att ringa hem också.

STK
Citat:
Gammal 2009-01-08, 21:47   #8
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Proteinkällor:
-Kyckling, filé t ex
-Fisk, laxfilé, makrill i tomatsås, tonfisk, alaska pollock
-Kött, nötfärs, fläskkotletter, lövbiff
-Ägg
-Keso
-Mjölk

Kolhydratkällor:
-Potatis
-Ris
-Bulgur
-Pasta
-Cous Cous
-Bröd
-Havregryn

-Blanda en proteinkälla med en kolhydratkälla, köp någon färdig sås på ICA till det om du inte kan laga egna såser. Stek och krydda proteinkällorna med nån krydda, tips, curry, grillkrydda till kyckling t ex Citronpeppar till fisk, cayenne, paprika, grillkrydda till kött osv..

Makrill + keso + cous cous, blandad är jättegott om du är lat och inte hinner, eller orkar laga mat

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 16:19   #9
Elfsberg
Registered User

Elfsbergs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Köp en enkel kokbok. Det behöver inte vara jättesvårt att laga mat, är du nöjd med enkel och billig mat så fungerar det ypperligt.

Experimentera med köttfärs, lax, pasta, ris, potatis och bröd typ.
Köttfärs och bröd behöver inte nödvändigtvis vara köttfärssås med limpa - lägg till lite roliga kryddor och tortillas så är det plötsligt tacos istället. See my point?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:28.