2008-11-03, 00:43
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Berätta vilka ni är (utbildning, meriter o.s.v.)!
Nu får jag rycket på farsan, han ger sig fan inte ang. sina sjukt föråldrade och konstiga åsikter om träning utan jagar upp sig själv nåt så in i norden och bara går på och på. Diskussioner och fakta taget härifrån vill han inte kännas vid utan han uppmanar mig till att "gå för i helvete ut och prata med vuxna människor som kan något om träning! gå in på vilket jävla gym som helst och fråga första bästa vältränade person om vad det är som gäller".
Så nu skulle jag vilja (mina totalt värdelösa och okunniga) källor berättar vilka ni är, för jag vet ju att det finns en drös PT's (farsan ser upp till PT's även om de har många brister som vi andra vet), sjukgymnaster, näringsfysiologer, elit-idrottare av olika slag, osv osv.
|
|
|
2008-11-03, 00:47
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Eftersom du la tråden i kost och näring är det... Mat du vill ha reda/info om ?
|
|
|
2008-11-03, 00:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Bond, james bond.
En sak man lär sig efter ett tag är att bara ignorera folk som vägrar lyssna. Det är lättast helt enkelt.
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2008-11-03, 01:02
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ryska_raketen
Eftersom du la tråden i kost och näring är det... Mat du vill ha reda/info om ?
|
Har tidigare postat trådar i den här avdelningen rörande min faders idioti, tyckte därför att det var passande och visste inte riktigt annars vart jag skulle lägga tråden. Mod kan ju flytta om ni känner att ni har ett bättre fack för tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av agazza
Bond, james bond.
En sak man lär sig efter ett tag är att bara ignorera folk som vägrar lyssna. Det är lättast helt enkelt.
|
Haha, det var faktiskt roligt.
Svårt att ignorera en 100kilos koloss som står bredvid en och skriker och dessutom bor man under samma tak.
|
|
|
2008-11-03, 01:19
|
|
Titta mamma! En n00b
Reg.datum: Apr 2003
|
Bara att acceptera att ni har olika åsikter. Farsor har en viss tendens att inte ge sig. Kan fastna i en diskussion med min farsa hur längesomhelst, och när jag väl "besegrat" honom så kontrar han med "De va det jag menade, men du förstod inte" :P
|
|
|
2008-11-03, 06:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Finns nog inte mycket du kan göra, köp läget, din farsa vill inte ta till sig saker som innebär att han har fel. Sköt ditt så gott det går, det vore surt om ni blev osams om sådana här grejer.
|
|
|
2008-11-03, 07:05
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
Det var inte snälla saker du skriver om din far. Han vill dig bara ditt bästa.
Det är kanske dax att börja prata med din far. Hitta någon gemensam nämnare ni kan börja kring och därefter bygga upp förtroende för varandra.
|
|
|
2008-11-03, 08:15
|
|
Banned User
|
Haha ni vill verkligen inte ställa upp på det här va? :P Är det kanske så att han har rätt, är det bara avdankade gamla puckon på det här forumet utan någon vettig träningsbakgrund?
Min relation till min far är superb. Vi kommer mycket bra överens och gör många saker tillsammans, men inom träning går våra åsikter isär.
|
|
|
2008-11-03, 08:37
|
|
Registered User
|
Tror ändå inte han kommer ta några internet killar på allvar, dom flesta må vara Proffs BB, CBB, AF, kost och näringsstuderande osv. Men några bra exempel är väl king grub, eddie vedder, sverker, pirahna, fairing, eiseltUK osv osv osv
|
|
|
|
2008-11-03, 08:47
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av tsp
Haha ni vill verkligen inte ställa upp på det här va? :P Är det kanske så att han har rätt, är det bara avdankade gamla puckon på det här forumet utan någon vettig träningsbakgrund? 
|
Det är nog snarare din attityd och framtoning som gör att folk inte vill anstränga sig för din skull.
Med en tydligare fråga, trevligare attityd, och en stor skopa vanlig ödmjukhet kommer du betydligt längre än vad du kommer nå med den här posten.
2008-11-03, 08:52
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
På kolozzeum finns ett stort antal kunniga människor.
Vi har många av Sverige-eliten i styrkelyft här, de flesta av dem mycket kunniga inom träning. Här finns några coacher, t ex Christer Ståhlberg och David Holmgren som definitivt är kunniga. Landslagscoachen i styrkelyft är närvarande på forumet.
Här finns Arne Persson som håller kurser för SKKF inom anatomi och träningslära.
Här finns ett antal sjukgymnaster, naprapater m fl.
Här finns folk som har tränat på gym i flera årtionden och har enorm erfarenhet.
Här finns några utbildade PTs och ett antal gyminstruktörer.
Någon brist på kunskap råder knappast på denna sajt.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2008-11-03, 08:53
|
|
Registered User
|
Ett bättre trådnamn skulle nog hjälpa också
|
|
|
|
2008-11-03, 09:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
|
Oavsett vilket behöver du snart inte oroa dig för att behöva ha med dessa gamla avdankade puckon att göra.
För med din attityd är du snart inte välkommen här bland alla oss puckon i vilket fall. Och skirv bättre rubriker tack.
|
|
|
2008-11-03, 09:03
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
King Grub är utbildad näringsfysiolog
Sverker har en master i livsmedelskemi
Ola Wallengren är doktorand inom klinisk nutrition på Sahlgrenska
Eddie Vedder och jag är kostvetenskapstudenter...
Senast redigerad av Eddie Vedder den 2008-11-03 klockan 09:05.
|
|
|
2008-11-03, 09:21
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
|
Bra attityd. God uppfostran har inte saknats ser jag.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:58.
|

|