Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-24, 11:27   #1
creperiet
Registered User

Reg.datum: Apr 2008
Någon som lyckats?

Läst igenom denna tråd:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ht=tulipanaros

Undrar helt enkelt om det är någon som har praktiska erfarenheter av det här under någon längre tid och fått det att "fungera". Förstår givetvis att det är nästintill praktiskt omöjligt att öka i muskler och minska i fett samtidigt om man är träningsvan och har en fettprocent på typ 5, men man vet aldrig...
creperiet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 11:53   #2
Traenarn
Registered User

Traenarns avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Läst igenom denna tråd:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ht=tulipanaros

Undrar helt enkelt om det är någon som har praktiska erfarenheter av det här under någon längre tid och fått det att "fungera". Förstår givetvis att det är nästintill praktiskt omöjligt att öka i muskler och minska i fett samtidigt om man är träningsvan och har en fettprocent på typ 5, men man vet aldrig...
Själv har ja under ca 2 månader kört deff. Jag har under denna tid både blivit starkare och blivit av med fett. Jag har läst att detta inte skulle funka men uppenbarligen så gjorde det så för mig iallafall. Tillägger också att jag tränat kontinuerligt i snart 1 år, tränar även en del fotboll. Kört på ett eget mat-schema.
Gammal 2008-05-24, 11:56   #3
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Traenarn Visa inlägg
Själv har ja under ca 2 månader kört deff. Jag har under denna tid både blivit starkare och blivit av med fett. Jag har läst att detta inte skulle funka men uppenbarligen så gjorde det så för mig iallafall. Tillägger också att jag tränat kontinuerligt i snart 1 år, tränar även en del fotboll. Kört på ett eget mat-schema.
Du får dock tänka på att det är stor skillnad på att bli starkare och att bygga muskler.
Gammal 2008-05-24, 11:59   #4
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Det är itne helt ovanligt att bli starkare under deff. Däremot att bygga muskler samtidigt är ovanligare. Det är möjligt att du gjorde det, men det är skitsvårt att se eftersom fettet döljer musklerna ganska bra och när det väl försvinner ser man mer muskulös ut, även om man kanske inte är det.
I vilket fall är det ju bra att bli starkare under deff för på lång sikt blir det lättare att bygga muskelmassa då man kan lättare kan stimulera musklerna till att växa under ett kaloriöverskott.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 12:06   #5
überstarken
Registered User

überstarkens avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Det är itne helt ovanligt att bli starkare under deff. Däremot att bygga muskler samtidigt är ovanligare. Det är möjligt att du gjorde det, men det är skitsvårt att se eftersom fettet döljer musklerna ganska bra och när det väl försvinner ser man mer muskulös ut, även om man kanske inte är det.
I vilket fall är det ju bra att bli starkare under deff för på lång sikt blir det lättare att bygga muskelmassa då man kan lättare kan stimulera musklerna till att växa under ett kaloriöverskott.
Det skulle väl i så fall vara ifall omkretsen på vissa muskulösa kroppsdelar (tex överarm el. lår) ökar samtidigt som man går ner i vikt och bli hårdare, men det är nog jäävligt svårt att lyckas med.

Följ min träningsutveckling här!
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Är rutorna blott ett minne, är man helt enkelt fet.
überstarken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 12:21   #6
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Förstår givetvis att det är nästintill praktiskt omöjligt att öka i muskler och minska i fett samtidigt om man är träningsvan och har en fettprocent på typ 5, men man vet aldrig...
Frågan är ju varför du skulle bränna fett om du ligger på 5%..
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 16:29   #7
creperiet
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Frågan är ju varför du skulle bränna fett om du ligger på 5%..
Haha, det var klumpigt formulerat av mig. Jag ville mer göra en efterlysning om det var någon med längre träningserfarenhet som bevisligen hade lyckats bygga och deffa samtidigt, till exempel efter en bulkperiod? Om det funkar i praktiken ens om man har järnkoll på allt vad insulinpåslag och exakt förbrukningsmängd innebär?
Gammal 2008-05-24, 16:59   #8
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Självfallet går det att öka under deff under vissa förutsättningar. Desto fetare du är, desto mindre underskottet är, desto kortare tid du tränat, etc, desto lättare är det.

Har du tränat hårt i 10år, är 3kg ifrån tävlingsform och ligger på 1000kcal underskott/dag kan du fetglömma att du kommer bygga några muskler (utan prylar från Slobadans bagagelucka).

Om du däremot har tränat i 1år, har 40% bf och ligger på 300kcal underskott/dag har du alla möjligheter i världen att göra det med ett vettigt upplägg och rejält med vilja.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 19:59   #9
Traenarn
Registered User

Traenarns avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Du får dock tänka på att det är stor skillnad på att bli starkare och att bygga muskler.
Ojj, mitt fel Helt sant. Dock upplevs musklerna som större under deffen då de blir tydligare+att man ökar i styrka
Gammal 2008-05-24, 20:12   #10
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
I vilket fall som helst får det anses vara mycket lyckat att bli starkare under en deff, speciellt om man tränat ett tag.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 20:36   #11
creperiet
Registered User

Om vi säger såhär då:

En kille har tränat hårt i tre år. Han har stenhård koll på träning, mat och vila, bra hormonnivåer, kroppsfett på typ 8%, sammantaget riktigt bra förutsättningar för att bygga.
Han lägger sig på, tja säg 100 kcal+ per dag, och lyckas pricka det perfekt. Finns det en möjlighet att han successivt BARA lägger på sig muskler (kan det handla om 1-2 kilo på ett år?), om han tillämpar det här under lång tid?
Gammal 2008-05-24, 20:39   #12
Troll
Registered Snoozer

Trolls avatar

Reg.datum: Oct 2006
Jag har tränat i ca: 3 år till hösten, mer seriöst ca: 1 år och deffar för första gången.
Har deffat i 20 veckor och har fortstatt göra ökningar hela tiden. (dock inte byggt några muskler).
Troll är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:01.