2007-12-26, 16:35
|
|
Know what im sayin´?
Reg.datum: Oct 2001
|
Testat första nikotinfria snuset. Onico orginal.
Tyvärr har jag inget att jämföra med (förutom vanligt snus då)
Hörde en massa negativa saker om nikotinfritt snus så hade låga förväntingar och tyckte feelen var riktigt bra i snuset, smakan skulle kunna vara bättre men endo godkänt.
Jag ska nog testa choice och onicos enbärsmak.
|
|
|
2007-12-26, 16:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Profil Maaherra
Kön: Man 21
Favoritsnus: Göteborgs Rapé samt Granit
Snusmängd: En dosa om dagen
Niktonfri i: Har inne en snus just nu
Civilstatus: Singel
Politisk läggning: Snusande Liberal
Bakgrund:
Snusat/Rökt i tre år. Började som rökare första året, var rökare/snusare andra året och tredje året har det varit snus som gällt. Är dock less på det nu, slutar mest av fåfänga skäl (fulare tänder, hyn åldras fortare)
Efter nyår smäller det, då är det slut på snuset.
För att minska suget har jag tänkt börja med konditionsträning igen (det är ju även deff efter nyår), dricka mer kaffe och försöka aktivera mig hela tiden för att undvika att tänka på suget. Mitt bästa tips är dock hård konditionsträning, då det har en tendens att eliminera suget för mig.
Nu kör vi Dared.
|
|
|
2007-12-26, 16:44
|
|
Registered User
|
Är det någon här som har erfarenhet av nikotionplåster?
|
|
|
2007-12-26, 16:50
|
|
Know what im sayin´?
|
Citat:
Ursprungligen postat av maaherra
För att minska suget har jag tänkt börja med konditionsträning igen (det är ju även deff efter nyår), dricka mer kaffe och försöka aktivera mig hela tiden för att undvika att tänka på suget. Mitt bästa tips är dock hård konditionsträning, då det har en tendens att eliminera suget för mig.
|
Konditionsträning låter bra! Ska försöka aktivera mig också. Kaffe klarar jag nog inte av då jag aldrig dricker kaffe utan snus. Sen är jag inte koffienberoende.
Hörde att man ska dricka mycket vatten och äta regelbundet!
Det kommer nog bli mycket godisätande för mig tyvärr.
Shit hur kommer det här gå egentligen. Jag har rätt kort stubin naturligt och rätt lätt irriterad några tips inför de kommande dagarna ska frösöka vara snäll!
EDIT: Vill passa på och ge ett stort lycka till för er alla som försöker sluta!
|
|
|
2007-12-26, 17:15
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Profil shut teh face
Kön: Man 20
Favoritsnus: General White Portion
Snusmängd: En tredjedel dosa per dag
Niktonfri i: Nikotinfri?
Civilstatus: Sambo
Politisk läggning: Spelar wow
Bakgrund
Var grovt överviktig, gått ned över 40kg (nu när jag räknar), efter 20 kg vart det svårare och sedan jag började snusa har jag lyckats gå ned mer eller hålla vikten.
Testade sluta en gång, jag blev så sjukt hungrig och åt massor (inte onyttigt, bara massor) och gick upp, fick ångest och börja snusa igen.
Om man inte behöver oroa sig över hur mkt man äter så är det en bra förutsättning för sluta snusa.
Jag har inga planer på det iaf.
När jag var utan snus så var det fyra dagar, såg ut såhär:
Dag1: Glad som tusan, lite dryg antagligen
Dag2: Jävlades med allt och alla, var glad, ironisk och elak
Dag3: Ont i huvudet och allmänt sur, jag kunde inte göra något utan snuset
Dag4: Deprimerad
|
|
|
|
2007-12-26, 17:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Kön: Man 24
Favoritsnus: Generalportion orginal (plånbokens favorit: Kronan portion)
Snusmängd: Strax under 1 dosa om dagen
Niktonfri i: Inte alls. Men funderar på att bli
Civilstatus: Särbo
Politisk läggning: Vad har det med något att göra?
Bakgrund:
Började snusa i 15-årsålderna, så det är snart 10 år sedan. Inledningsvis catch och grov portion, senare general lös. Bytte till portion för några år sedan. Har haft intervaller där ciggaretter substituterade för snuset också, men det lade jag av helt med för ett halvår sedan, och saknar inte det det minsta.
Har bara varit i närheten av att sluta en gång, och då höll jag upp i ungefär en vecka. Jag sa det inte itll något, och när min dåvarande sambo inte märkt något efter en vecka så blev jag sur och gick ner och köpt en dosa. Det var inte för min egen skulle jag försökte sluta då. Vidare har jag aldrig haft någon direkt motivation till att sluta.
Just nu är jag i stadiet där jag för första gången faktiskt funderat på att försöka sluta. Men motivationen är där inte riktigt än. Jag tycker helt enkelt om det fö rmycket. Men det kanske kommer. NÄsta års nyårslöfte kanske
|
|
|
2007-12-26, 17:42
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av dared
Konditionsträning låter bra! Ska försöka aktivera mig också. Kaffe klarar jag nog inte av då jag aldrig dricker kaffe utan snus. Sen är jag inte koffienberoende.
Hörde att man ska dricka mycket vatten och äta regelbundet!
Det kommer nog bli mycket godisätande för mig tyvärr.
Shit hur kommer det här gå egentligen. Jag har rätt kort stubin naturligt och rätt lätt irriterad några tips inför de kommande dagarna ska frösöka vara snäll!
EDIT: Vill passa på och ge ett stort lycka till för er alla som försöker sluta!
|
Det enda jag tycker fungerar för mig är just hårda konditionspass och dricka kaffe. Många har ju som vana att ta en snus efter kaffet, inte jag dock så kaffet hjälper bara till att stilla suget.
Va fan, är det bara jag och dared som ska sluta snusa? Nog måste det finnas någon annan koloit?
|
|
|
2007-12-26, 18:25
|
|
Spamming user
Reg.datum: May 2006
|
jag! Ungefär två veckor sedan nu. Första dagarna är tunga, sen blir det bättre. Nu är det outhärdligt, det är verkligen någonting som fattas. Vräker i mig mat, men det känns ändå inte bra. Om det inte har blivit bättre till nyårsafton så kommer jag börja igen den kvällen, och då vet jag att jag kommer sitta fast igen.
|
|
|
2007-12-26, 18:28
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
slutade själv för 19 månader sedan typ, använder fortfarande nikotinfritt snus.
Onico pepparmint är helt ok, men godast är utan tvekan QXS - winter, sjukt god (och stark)
|
|
|
2007-12-26, 18:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Tycfkte också att de allra första dagarna var lätta. De två första mådda jag nästan bättre än när jag snusade. Sjukt mycket energi fick jag i alla fall. Det blev inte jobbigt förrän det hade gått 3 eller 4 dagar, och strax innan jag började så kunde jag få sjukaste frispelen på de minsta sakerna. Och då är jag ändå en person som sällan lackar ur på riktigt i vanliga fall.
|
|
|
2007-12-26, 18:31
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Kön: Kvinna 20
Favoritsnus: Catch Mini Dry Laktris *whistle*
Snusmängd: ½-1 dosa om dagen
Niktonfri i: 16h
Politisk läggning: Snusande Liberal
Jag vill egentligen inte sluta alls, eftersom jag rätt så nydligen har börjat igen. Hade planer på att trappa upp till Grov Portion igen, eftersom det är mums  Men har insett att jag inte kan snusa i Norge, det är för dyrt. Jag tror visserligen inte att jag är beroende direkt, men det märker jag väl  We will se how it goes.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2007-12-26, 22:14
|
|
Know what im sayin´?
|
Kul att fler skrev upp sig. Detta började nästan som ett bakisprojekt men snart har jag klarat hela första dagen och det har varit lätt! Tänkte detta går nog rätt lätt, lite synd då att jag läser att man blir arg o deprimerad 4 dagen osv sedan efter 2 veckor är det fortfarande kasst.
Har stört mig endel på småsaker idag men det gör jag annars också endel. Hoppas inte det blir ett problem de kommande dagarna då kan jag vara en jävel att umgås med. *whistle*
Var på Max tidigare idag, trodde att efter frisco-plusmålet skulle jag bli riktigt sugen, drog en dubbel Onico och det funka rätt bra.
Polarn är här och har två gbg-rape som ligger öppet. Öppna ena dosan och luktade lite men tog ingen.
Nicotinfri: Ca 21h give or take
|
|
|
2007-12-26, 23:25
|
|
mussla på burk
Reg.datum: Nov 2006
|
Jag slutade i Juni efter ihärdigt snusande i tjugo år eller så. Jag körde med dubbla prillor i många år. Det blev ett oplanerat tvärstopp utan hjälpmedel (well, beror på hur man ser det, åt rätt mycket godis den första tiden).
De första dagarna är värst på sätt och vis, men då får man förhoppningsvis kraft av själva fajten. Man får ju känna sig duktig varje timme... Sen blir det värre - innan det blir bättre, allt eftersom sugen och tankarna kommer allt mer sällan. Den svåra krisen kommer, det är den visdom jag vill dela med mig av, efter den akuta abstinensen. När man fortfarande tänker på snus mest hela tiden men inte längre får känna sig särskilt duktig som fortsätter kämpa.
Jag har haft kortare uppehåll förr, men den här gången kändes det ganska tidigt att jag inte kommer att falla tillbaka. Beslutet är antagligen helt enkelt mer moget denna gång.
Jag ville sluta av blandade skäl, inklusive ekonomi, men även diabetesrisk, och så den allmänna olustigheten i att vara tvungen att syssla med något som är så relativt fånigt.
Jag blir fortfarande sugen ibland, men det är ögonblick som hastigt förflyktigas. Jag är fri :-)
|
|
|
2007-12-26, 23:57
|
|
Registered User
|
Jag snusar inte personligen men en vän till mig har lyckats ta sig ur nikotinets tvångströja och har inte rört en prilla på 6 månader så jag tänkte ge er hans tillvägagångssätt. Kanske alltid hjälper någon.
Ska väl börja med att säga att innan han slutade hade snusat i ca 5 år. Allt började med en stark vilja (från hans flickvän, men men...) om att sluta. Sedan var det bara ta tjuren vid hornen. Första veckan åkte han till jällen med några kompisar och fiskade där det var 10-tals mil till närmsta kiosk. Efter den första veckan, som enligt honom var den jobbigaste bar det av till ICA för att inhandla det nikotinfria snuset Onico.
Efter någon månad med den skiten började han trappa ner och tillslut var suget borta. Inga plåster, inga cigg eller tuggummi. Dock tog det enligt honom emot att sluta med Onico då känslan med att ha något under läppen försvann...
|
|
|
2007-12-27, 13:35
|
|
Hey Moon
Reg.datum: Dec 2004
|
Kön: Man 19
Favoritsnus: General white
Snusmängd: 1/3-1/4 dosa om dagen
Niktonfri i: 26 dagar
Politisk läggning: Våldsam kommunist
Bestämde mig för att sluta snusa den 1:e december och det är senaste gången. Har rökt i drömmar vid två tillfällen. I natt drömde jag att jag snusade, och fick riktigt dåligt samvete (i drömmen alltså).
Har planerat att röka en stor fet cigarr (som nu är inhandlad) vid nyår, så då blir det en nikotindos. Dagarna efter det blir svåra och det första testet på länge.
Angående niktoinfritt snus tycker jag inte det är något vidare. För mig har det hittils funkat bästa att sluta helt - Inga papper eller liknande skit.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:42.
|

|