Citat:
Ursprungligen postat av Bobbokrull
Hellre låter jag en manlig frisör klippa mig i fortsättningen.
Varför?
Det är skillnad på mäns och kvinnors hår, och jag har aldrig blivit så nöjd som senast när jag lät en manlig frisör klippa mig.
|
Jag ser på det lite annorlunda.
En heterosexuell man skulle förmodligen försöka fixa håret på ett sätt som
han tycker ser bra ut och som
han tror är attraktivt. I själva verket duger en sådan frisyr endast till att attrahera andra heterosexuella män, vilket ju är tämligen meningslöst eftersom de är... ja, heterosexuella.
Homosexuella män, vilket förmodligen är vanligast inom den här branschen, fixar istället håret så den passar just en homosexuell killes smak. Nu skulle man lätt kunna tro att det är något positivt, bögar har trots allt ofta en jäkla koll på sånt här, problemet är bara att det funkar endast för att locka till sig just homosexuella män. Är man lagd åt det hållet behöver det förstås inte vara just ett problem, men... ni förstår säkert vad jag menar.
Tjejer däremot... och helst snygga tjejer, eller i varje fall tjejer som passar ens egen smak... där har man helt klart störst chans att få en optimerad frisyr. Hon kommer ju förbättra oddsen att du får ligga. Dessutom är det mycket trevligare att snacka skit med tjejer.