2009-04-06, 20:10
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Lyfta lite vikter, springa, och spela schack.
Har en gammal journal liggandes här, men det får bli en ny istället, den gamla känns väldigt utdaterad.
Ålder: 22
Kön: Penisbärande
Längd: 169cm
Vikt cirka 80+ tunga kilon. Planen är att sakta klättra neråt inför och under sommarn, gillar inte att vara såhär tung.
Mått osv har jag inga, finner det inte intressant.
Målen för mig just nu är att förbättra på konditionen, tappa vikt, inte tappa för mycket styrka, samt bli bättre på schack.
Mina egentliga mål med styrketräningen är rätt SL-inriktade, dock så tryter den motivationen just nu pga strul med taskigt placerad bostad, samt taskigt placerat gym. Som jag är bunden till i cirka 4månader till.
|
|
|
2009-04-06, 20:10
|
|
Spamming user
|
Söndag 5 April
Har varit sjuk i 2 veckor, uppföljt av en vecka lathet där den enda träningen har bestått av löpning.
Dagens träning, 40 pussel samt avslutat ett correspond-lir i ett fint endgame jag dominerade. Studerade Jeremy Silmans Turning Misconceptions into Mastery igår, och tänkte fortsätta det idag. Har läst lite av han förut och finner verkligen att hans råd hjälper mig förstå brädan bättre, men det är nog ett tag före jag kan omsätta det i praktiken. Dom små subtila dragen är svårförstådda och verkligen inte lätta att omsätta i praktiken. Direkta taktiska drag däremot är betydligt enklare. Däremot så börjar jag förstå tankarna bakom vissa av dom subtilare dragen, ska testa ut hans idéer lite i dagens matcher.
Ska dessutom studera 2 spel jag förlorade under helgen och köra 3 Live spel, min taktiska förståelse för öppningen har ökat en del den senaste tiden tycker jag, ser fällor betydligt enklare, trots att jag inte har studerat öppningarna direkt. Ska vänta med mer öppningsstudier tills mitt endgame och strategiska förmåga över midgame är större.
|
|
|
2009-04-06, 20:14
|
|
Spamming user
|
Måndag 6 april
Dagens pass gick åt helvete, körde igenom hela kroppen med diverse övningar och tog det rätt lungnt, tänjde lite dessutom. Ville inte sätta igång direkt med ett hårt schema, vill inte behöva spendera hela veckan förlamad i sängen efter första passet.
Orkar inte skriva upp övningar, vikter med mera, passet gick sunk iaf, enda höjdpunkten var lite grepp i slutet av passet.
Ska lägga om viktträningen under den kommande tiden, helkroppspass kommer fokusen ligga på under den närmsta tiden. Vill köra igenom kroppen 2 gånger i veckan under viktnedgången, utan att behöva spendera 5 dagar i veckan i gymmet. Motivationen tryter lite just nu gällande styrketräningen också. Så helkroppspass är nog det enda sättet för mig att fortfarande tvinga mig själv till gymmet just nu.
30minuter kondition i slutet av passet, gick rätt bra. Kondition är jobbigt.
Körde även lite taktiska puzzel idag, 1450+ i rating just nu. Har legat över 1400 i en hel vecka nu, får ta mig i kragen, fokusera och pusha mig själv över 1500 före slutet av veckan.
Avslutat 2 correspondence matcher med vinster dessutom, och ska nu köra lite live matcher. Har läst cirka 20 sidor i Turning Chess Misconception into Chess Mastery idag. Gillar den boken skarpt.
|
|
|
2009-04-07, 13:50
|
|
Spamming user
|
Garrhhh, lyckas inte få ner något helkroppschema som tar mindre än 90minuter att göra, jag förstår inte hur folk lyckas göra helkroppspass på under 45minuter, får väll skapa en tråd om jag inte lyckas söka fram någon vettig tråd.
Dags att bege sig ut på löpning nu, ciao.
|
|
|
2009-04-07, 14:50
|
|
Spamming user
|
Tisdag 7 April
30minuter löpning, tungt som fan. För att citera en stor man.
Citat:
Ursprungligen postat av DarkBoy
varför har inte kroppen bra kondition automatiskt?
|
Blev i intervaller, är lite varsam och försiktig med kroppen just nu under löpningen, är tyngre än jag är van vid, och det märks under konditionen. Riktigt nöjd med dagens pass.
Får bättre kondition och blir lite sötare för varje pass som går.
|
|
|
2009-04-07, 20:10
|
|
Spamming user
|
Schack 7 April
Blivit en del övning idag, avslutade en del korrespondant matcher och två live matcher.
Med dagens matcher har jag 7 vinster 3 förluster i nuvarande gruppspelet och jag går kanske vidare till andra gruppspelet i denna turnering. Har en annan där hela första gruppspelet är avslutat och jag kommer gå vidare till andra gruppspelet så fort det drar i gång.
Även införskaffat två poäng i lagmatchen Sverige mot Grekland, känndes bra.
Blir antagligen en eller två matcher ikväll och sedan lite bokövande, imorgon ska jag dessutom bege mig ner till den närliggande klubben för första gången och få lite spö.
Har tänkt att läsa in Turning Misconceptions into Mastery inom denna månaden och sedan lägga ner en hel del tid på praktik och lite taktiska puzzel. Blir mindre teori och mer praktik då, vill bara få ner grunderna före jag lägger böckerna åt sidan (för ett tag) och kör ett till två hundra matcher där jag försöker omsätta det i praktiken och övar upp min brädförståelse.
|
|
|
2009-04-07, 20:14
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Kul med journal!
Va, spelar du schack på så hög nivå? När jag var yngre spelade jag (vi, när vi spelade i lag) på SM-nivå, och knep en hel del titlar. Jag har säkert tappat allt, dock.
Helkroppspass kan man få ner till rätt så korta, om man vill det. I can helpz!
|
|
2009-04-07, 20:17
|
|
Spamming user
|
Ja! Helpz please, jag lyckas fan inte få ner passen till en hyffsad nivå utan att känna att jag går misste om alldeles för mycket.
Nej, jag spelar på en låg nivå, ovanstående stats är på en schacksida on teh interweb, mitt första besök till en schack-klubb i hela mitt liv sker imorgon. Jag är amatörn, började för cirka 5 veckor sedan, men det är riktigt kul får jag säga.
|
|
|
2009-04-07, 20:24
|
|
Klädsamt knubbig
|
Fräckt. Då kanske jag har chans att vinna.
Vi kan ju kanske ta ett pass här i närheten någon gång snart? Du har ju ändå spritförrådet kvar här. Vad kostar en engångsträning på ditt gym?
|
|
2009-04-07, 20:25
|
|
made a huge mistake
Reg.datum: Sep 2007
|
Haha, härlig vändning du har gjort till shack, jag är inte tillräckligt säker med min sexualitet för att börja med det. Så inget RPG:ande längre eller?
Ser ju bra ut i övrigt i journalen, gl hf med "come backen".
|
|
|
2009-04-07, 21:01
|
|
Spamming user
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Fräckt. Då kanske jag har chans att vinna.
Vi kan ju kanske ta ett pass här i närheten någon gång snart? Du har ju ändå spritförrådet kvar här. Vad kostar en engångsträning på ditt gym?
|
Gratis om du vill att en snubbe ska gå jämte dig och visa cabelcurl. =/
Annars kostar det tyvärr rätt mycket, 80kr eller så. Vad kostar det på ditt gym?
Citat:
Ursprungligen postat av tobbo
Haha, härlig vändning du har gjort till shack, jag är inte tillräckligt säker med min sexualitet för att börja med det. Så inget RPG:ande längre eller?
Ser ju bra ut i övrigt i journalen, gl hf med "come backen". 
|
Säker i din sexualitet? Schack är den manligaste sporten som finns, vi tillåter knappt kvinnorna att spela mot oss, dom får egna rankningar (Woman grand master kontra vanlig,) och egna tävlingar (Woman World Master kontra den vanliga). För vi anser att män är bättre än kvinnor.
|
|
|
2009-04-07, 22:14
|
|
Klädsamt knubbig
|
80 kr är ju chill with the grill. Jag tror att det kostar något liknande på vårt gym, och jag vågar påstå att det är bättre, faktiskt. Vi får styra upp något.
Sen undrar jag också hur schack kan ses som omanligt.
|
|
2009-04-08, 21:08
|
|
Spamming user
|
Schackklubben var stängd idag, så dagens träning har bestått av Street Fighter 4 träning med Honda och Mr Bison.
Imorgon blir det ett styrkepass och antagligen lite kondition också.
Hadooken.
|
|
|
2009-04-08, 21:12
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Varför blev det ingen träning med Blanka? Eller var det så att han bara fanns med i tvåan..?
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2009-04-08, 21:13
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Den här måste jag följa. Tycker du skriver bra saker här på forumet, så why not. Hoppas du får tillbaka motivationen för SL snart.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:09.
|

|