Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-04, 12:45   #1
Snafu
Registered User

Snafus avatar

Reg.datum: Mar 2003
Antibiotika - skum i huvudet?

Hej Kollo,

Kommentarer som "snacka med din läkare" är naturligtvis alltid uppskattade.

Anyway, jag fick antibiotika utskrivet av tandläkaren:

Metronidazole och Amoxicillin. (jag tror en av dom heter Flagyl i Sverige).

Hursomhaver, förutom metallisk smak i munnen, yr och törstig som få känner jag mig rätt deppad?!? Jag var rätt nere hela helgen och nu idag började jag googla på side effects och tydligen nämns "changed mental state" på en av träffarna.

Är det någon som känner igen att humöret ändras av antibiotika? Jag skulle nog inte trott på det själv om någon sa det förut.
Gammal 2008-02-04, 13:02   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Jag fick Flagyl en gång när jag hade problem med en visdomstand som kom upp snett och det blev infekterat. Bland det värsta jag varit med om; helt borta i huvudet, hemska mardrömmar. Visste inte om jag var vaken eller sov. Ett dygn, sedan fick jag byta till kåvepenin.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 13:07   #3
Snafu
Registered User

Snafus avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag fick Flagyl en gång när jag hade problem med en visdomstand som kom upp snett och det blev infekterat. Bland det värsta jag varit med om; helt borta i huvudet, hemska mardrömmar. Visste inte om jag var vaken eller sov. Ett dygn, sedan fick jag byta till kåvepenin.
Åhfasiken. Jag har 3 dagar kvar på kuren och blir det värre får jag ta ett snack med läkaren.

Jag har för mig att jag käkat Flagyl en gång förut också men minns inte att jag mådde så här skumt (men då hade jag halsfluss har jag för mig och jag mådde nog skit ändå).
Gammal 2008-02-04, 15:40   #4
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
läs biverkningarna
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 15:43   #5
Snafu
Registered User

Snafus avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
läs biverkningarna
Jo jag gjorde det, "changed mental state" stod det.
Gammal 2008-02-04, 15:58   #6
xarizma
Registered User

xarizmas avatar

Reg.datum: Oct 2006
Lånar tråden lite.. Är det någon som kan effekterna utav medicinen ''Stilnoct, både positivt och negativt och vad den brukar användas för. Förklaringar utav intagning, kroppens och hjärnans effekter efter att man tagit det osv mottages gärna .. Och nej, jag undrar bara..

Puss
xarizma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 16:05   #7
Angel
Ge mig nått fint nu!

Citat:
Ursprungligen postat av xarizma Visa inlägg
Lånar tråden lite.. Är det någon som kan effekterna utav medicinen ''Stilnoct, både positivt och negativt och vad den brukar användas för. Förklaringar utav intagning, kroppens och hjärnans effekter efter att man tagit det osv mottages gärna .. Och nej, jag undrar bara..

Puss
fass.se

Men annars är det väl en sömntablett som är lite beroendeframkallande och även är poppis som våldtäksdrog.

Ja har faktiskt intagit den nämda tabletten en gång, och det var ett dygn av hallucinationer, grova minnesluckor och fyrdubbelseende
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 16:59   #8
xarizma
Registered User

xarizmas avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
fass.se

Men annars är det väl en sömntablett som är lite beroendeframkallande och även är poppis som våldtäksdrog.

Ja har faktiskt intagit den nämda tabletten en gång, och det var ett dygn av hallucinationer, grova minnesluckor och fyrdubbelseende
hmm.. vad kan man göra för att bli av med beroendet då? Och är det farligt att ta mer än 1 tablett åt gången? Jag menar, finns folk som tar det såfort dom mår dåligt eller letar efter en genväg.
xarizma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 18:09   #9
-xR-
Registered User

Reg.datum: Apr 2002
Citat:

Puss
Används för sömnsvårigheter. Den slår på GABA-receptorn precis som bensodiazepiner men också på en omega-1-receptor som ger oklar effect (?). Fördelen har visats att den, jämfört med vanliga bensodiazepiner, inte ger rubbningar i REM-sömnen.

Är beroendeframkallande och kan vara dödlig vid överdosering.

Sök på bensodiazepiner så kan du läsa mer.
-xR- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 18:41   #10
watertouch
Här står det nåt vitsigt...

watertouchs avatar

Citat:
hmm.. vad kan man göra för att bli av med beroendet då? Och är det farligt att ta mer än 1 tablett åt gången? Jag menar, finns folk som tar det såfort dom mår dåligt eller letar efter en genväg.
Man slutar, man ska inte ta mer än 10mg åt gången risken för biverkningar ökar då. iofs släpptes medicinen i styrkan 45/90mg men gav för mycket biverkningar.

He is the Painkiller.... He is the Threadkiller!!! AAAHHH!
watertouch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 19:35   #11
Bubban
Registered User

Bubbans avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Snafu Visa inlägg
Hej Kollo,

Är det någon som känner igen att humöret ändras av antibiotika? Jag skulle nog inte trott på det själv om någon sa det förut.
Gick en kur på 3-4 veckor med flagyl och ciproxin och har också varit med om metallsmaken som kommer från flagyl.
Det underlättar om man har t.ex. minttabletter tillhanda att ha i munnen lite då och då.
Jag kände mig även trött och deppig plus att jag miste aptiten som fan.
Det är ett jäkla rävgift, men det fungerar (ofta).
Bubban är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:47.