![]() |
Antibiotika - skum i huvudet?
Hej Kollo,
Kommentarer som "snacka med din läkare" är naturligtvis alltid uppskattade. Anyway, jag fick antibiotika utskrivet av tandläkaren: Metronidazole och Amoxicillin. (jag tror en av dom heter Flagyl i Sverige). Hursomhaver, förutom metallisk smak i munnen, yr och törstig som få känner jag mig rätt deppad?!? Jag var rätt nere hela helgen och nu idag började jag googla på side effects och tydligen nämns "changed mental state" på en av träffarna. Är det någon som känner igen att humöret ändras av antibiotika? Jag skulle nog inte trott på det själv om någon sa det förut. |
Jag fick Flagyl en gång när jag hade problem med en visdomstand som kom upp snett och det blev infekterat. Bland det värsta jag varit med om; helt borta i huvudet, hemska mardrömmar. Visste inte om jag var vaken eller sov. Ett dygn, sedan fick jag byta till kåvepenin.
|
Citat:
Jag har för mig att jag käkat Flagyl en gång förut också men minns inte att jag mådde så här skumt (men då hade jag halsfluss har jag för mig och jag mådde nog skit ändå). |
läs biverkningarna
|
Citat:
|
Lånar tråden lite.. Är det någon som kan effekterna utav medicinen ''Stilnoct, både positivt och negativt och vad den brukar användas för. Förklaringar utav intagning, kroppens och hjärnans effekter efter att man tagit det osv mottages gärna :D .. Och nej, jag undrar bara..
Puss |
Citat:
Men annars är det väl en sömntablett som är lite beroendeframkallande och även är poppis som våldtäksdrog. Ja har faktiskt intagit den nämda tabletten en gång, och det var ett dygn av hallucinationer, grova minnesluckor och fyrdubbelseende |
Citat:
|
Citat:
Är beroendeframkallande och kan vara dödlig vid överdosering. Sök på bensodiazepiner så kan du läsa mer. |
Citat:
|
Citat:
Det underlättar om man har t.ex. minttabletter tillhanda att ha i munnen lite då och då. Jag kände mig även trött och deppig plus att jag miste aptiten som fan. Det är ett jäkla rävgift, men det fungerar (ofta). *cry* |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:06. |