2007-09-18, 16:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Relation med 10 år äldre kvinna
Har under några månader i hemlighet träffat en kvinna som är 10 år äldre än jag (27/37). Det har nu utvecklat sig så att jag verkligen börjar bli förälskad i henne, men vet inte om jag vågar satsa. Det kanske uppstår problem pga av åldersskillnaden?? Hon har dessutom två barn sen tidigare. Jag har inget problem med det när jag tänker på det så här, men vet ju inte hur det går om man flyttar ihop. Hon är verkligen som skapt för att passa åt mig, vi är så lika och har samma värderingar, åsikter och beteende att allt känns rätt. Har en känsla för detta som jag inte haft för någon annan. Men som sagt, kan åldersskillnaden skapa problem?
Har ni varit eller är ni tillsammans med en äldre kvinna eller känner någon som är det? Jag tar tacksamt emot alla tips och idéer. Något särskilt jag ska tänka på? Jag behöver lite synpunkter och kött på benen för att komma vidare i mina tankar.
Tack!
|
|
|
2007-09-18, 16:34
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Ni båda är vuxna på riktigt, ser inget problem.
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
2007-09-18, 16:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Only the time will tell...
Känns det rätt? = kör på
Känns det fel? = ja gissa...
|
|
|
2007-09-18, 16:37
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
ja.
go for it,funkar det inte så funkar det inte,du har ju då iaf gjort det du velat/kunnat,finns inget mer att göra sen.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2007-09-18, 16:37
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Min flickvän är 8 år äldre än mig och jag ser inget problem i det, funkar man bra ihop så gör man. (22/30). Satsa annars kommer man bara ångra sig senare i livet
|
|
|
2007-09-18, 16:42
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Min flickvän är 8 år äldre än mig och jag ser inget problem i det, funkar man bra ihop så gör man. (22/30). Satsa annars kommer man bara ångra sig senare i livet 
|
Inga särskilda saker att tänka på? Något du gjort/tänkt/kännt annorlunda med henne än med yngre partners (om du haft det). Jag har bara varit med yngre, så det känns ju lite annorlunda, men mer spännande också
|
|
|
2007-09-18, 16:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Vill du har barn i framtiden?
Kan hon tänka sig att gå igenom det igen..?
Det är ju en ganska viktig fråga du får ställa dig själv
|
|
|
2007-09-18, 16:59
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tuniz
|
Ja, jag vet. Måste verkligen prata igenom det med henne. Just nu känner jag inte alls för barn, men det sjuka är väl att jag säkert börjar göra det när det är för sent, om hon ens vill ha barn. Men det ska diskuteras!
|
|
|
2007-09-18, 17:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Förutom diskussionen om barn så kan jag inte se någon anledning till att inte testa. De flesta av mina väninnor har faktiskt yngre män - allt ifrån 1 år till uppemot 8 år (och de träffades när han var 21 och hon 29, de är idag gifta med 2 barn.)
Kör på och fundera inte så mycket!
|
|
|
2007-09-18, 17:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av veggotjejen
Förutom diskussionen om barn så kan jag inte se någon anledning till att inte testa. De flesta av mina väninnor har faktiskt yngre män - allt ifrån 1 år till uppemot 8 år (och de träffades när han var 21 och hon 29, de är idag gifta med 2 barn.)
Kör på och fundera inte så mycket! 
|
Tack! Ska tänka på det!
|
|
|
2007-09-18, 17:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tuniz
|
Det är inte bara att gå igenom uppfostran och sånt igen, hon ska ju kunna föda barnet. Hon är ju egentligen redan "för gammal" för barnafödande om man ser till ökade risker för modern och "fel" på barnet.
|
|
|
2007-09-18, 17:33
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
Förstår inte heller ritkigt problemet, ni båda är juh som sagt vuxna.
|
|
|
2007-09-18, 17:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Det är inte bara att gå igenom uppfostran och sånt igen, hon ska ju kunna föda barnet. Hon är ju egentligen redan "för gammal" för barnafödande om man ser till ökade risker för modern och "fel" på barnet.
|
Nu har du faktiskt fel - det är inte speciellt ovanligt att få barn vid hennes ålder. Min mor var 40 när hon fick sitt sista. Visst finns det ökade risker - men inte så alarmerande att det är för sent vid 37 års ålder.
|
|
|
2007-09-18, 17:57
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Nu har du faktiskt fel - det är inte speciellt ovanligt att få barn vid hennes ålder. Min mor var 40 när hon fick sitt sista. Visst finns det ökade risker - men inte så alarmerande att det är för sent vid 37 års ålder.
|
På vilket sätt motsäger det där vad Baan sa? Det finns ökade risker både för modern och för barnet att föda vid hennes ålder, däremot så brukar det fortfarande gå att få barn. Det bara innebär ökade risker.
|
|
|
2007-09-18, 17:58
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
|
Det var ju det han sa
edit: jevffla kissballongen
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:32.
|

|