2007-09-06, 13:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Att säga R.I.P när någon dött
Hej,
Jag vill ventilera min frustration. Jag tycker inte det är passande som svensk att säga/skriva RIP/R.I.P när någon dött.
Att säga vila i frid tycker jag låter kasst också. Det konnoterar att man inte levde i frid när man väl levde utan att det var kasst. Sen låter det jävligt pretentiöst också.
Således tycker jag att folk slutar skriva RIP om folk dör samt kommer på något nytt att säga istället för vila i frid.
Sen tycker jag att personer borde sluta försöka vinna några jävla moralpoäng med att skriva att det är så himla tråkigt och liksom måste skriva hur jävla bra person X var, särskilt om dom dör av ålder liksom? Wtf det är väl bara att förvänta sig? Herregud vad tråkigt, han har ju för helvete levt att fullgott liv? Om man faktiskt känt personen kan jag förstå om nån blir ledsen, men nån som helt enkelt bara är känd. Wtf liksom?
Sådär, nu känns det bättre.
|
2007-09-06, 13:55
|
|
Jag har fel. :(
Reg.datum: Mar 2006
|
Så, du tycker att det är fel att känna sorg över någon, om personen i fråga har levt ett fullvärdigt liv? Stackars dig...
Angående RIP. Förstår inte varför du hyser agg över det. Engelska förkortningar kryper sig allt närmare svenskan.
|
|
|
|
2007-09-06, 13:59
|
|
Registered User
|
Ja jag tycker det är löjligt att bli ledsen om t ex Pavarotti dör och du inte ens känner karln. Lölj är det.
Att säga R.I.P när någon dött ligger på samma nivå som att döpa sina ugnar till Kevin och Melissa.
|
2007-09-06, 14:00
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
Haha, klockrent!
Fan Snafu, vill du vara min vän?
|
|
|
2007-09-06, 14:01
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snafu
Ja jag tycker det är löjligt att bli ledsen om t ex Pavarotti dör och du inte ens känner karln. Lölj är det.
Att säga R.I.P när någon dött ligger på samma nivå som att döpa sina ugnar till Kevin och Melissa.
|
Om man hyser stor respekt för personen, och uppskattar vad han har tillfört världen, så tycker jag att det inte är mer än rätt att man tar farväl av personen i fråga. Spelar ingen roll om det är Pavarotti, eller kalle i hobbex-butiken.
|
|
|
|
2007-09-06, 14:02
|
|
HBG:s Johnny Depp
|
Är inte "Vila i Frid" en säkerhet så att den döda inte återuppstår som en zombie?
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
|
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
|
|
|
2007-09-06, 14:04
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av blekfet2
Haha, klockrent!
Fan Snafu, vill du vara min vän? 
|
Skicka mig en dosa snus är jag din för evigt....
|
2007-09-06, 14:05
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
R.I.P - Requiscat in Pace. Inte någon nymodig import precis.
|
|
2007-09-06, 14:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Raggis
Om man hyser stor respekt för personen, och uppskattar vad han har tillfört världen, så tycker jag att det inte är mer än rätt att man tar farväl av personen i fråga. Spelar ingen roll om det är Pavarotti, eller kalle i hobbex-butiken.
|
+1 Självklart kan man känna sorg över att någon man kanske inte känner personligen går bort. Att skriva RIP, eller för den delen "vila i frid", syftar verkligen inte på att personen i fråga skulle ha haft ett hemskt och dåligt liv.
Om du tex ska spela en fotbollsmatch och jag säger "lycka till under matchen", betyder det att du spelar skitdåligt i vanliga fall då? Så tolkar jag det inte iaf.
|
|
|
2007-09-06, 14:06
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Raggis
Om man hyser stor respekt för personen, och uppskattar vad han/hon har tillfört världen, så tycker jag att det inte är mer än rätt att man tar farväl av personen i fråga. Spelar ingen roll om det är Pavarotti, eller kalle i hobbex-butiken.
|
|
|
|
|
2007-09-06, 14:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snafu
Hej,
Jag vill ventilera min frustration. Jag tycker inte det är passande som svensk att säga/skriva RIP/R.I.P när någon dött.
Att säga vila i frid tycker jag låter kasst också. Det konnoterar att man inte levde i frid när man väl levde utan att det var kasst. Sen låter det jävligt pretentiöst också.
Således tycker jag att folk slutar skriva RIP om folk dör samt kommer på något nytt att säga istället för vila i frid.
Sen tycker jag att personer borde sluta försöka vinna några jävla moralpoäng med att skriva att det är så himla tråkigt och liksom måste skriva hur jävla bra person X var, särskilt om dom dör av ålder liksom? Wtf det är väl bara att förvänta sig? Herregud vad tråkigt, han har ju för helvete levt att fullgott liv? Om man faktiskt känt personen kan jag förstå om nån blir ledsen, men nån som helt enkelt bara är känd. Wtf liksom?
Sådär, nu känns det bättre.
|
Det är som det är av en anledning, betänk den/de istället.
|
|
|
2007-09-06, 14:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mel
Det är som det är av en anledning, betänk den/de istället.
|
Vill du utveckla?
|
2007-09-06, 14:23
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Nu tycker jag vi ber om RIP till den här tråden.
|
|
|
2007-09-06, 14:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis
R.I.P - Requiscat in Pace. Inte någon nymodig import precis.
|
Tack. Ingen tycks förstå det.
|
|
|
2007-09-06, 14:27
|
|
Registered User
|
Ffs alla som skriver R.I.P menar rest in peace, försök fan inte med nåt annat. Och varför i hela fridens namn skall ni använda latin när ni bör använda svensk text om ni nu är svenskar.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:07.
|

|