Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Haha tänkte skriva det, att det är oskönt för axlarna. Det är jobbigt för bålen med, motverka rotation.
Okej, ditt klipp nöjer jag mig med som svar på min fråga! Jävligt imponerande!
Jag tror förresten min sporttejp på chinsräcket hjälper mycket, släpper ut klister så händerna klibbas fast. Kör jag utan tejpat räcke (räcket är dock helt blankt, o-räfflat) blir det extremt mycket svårare.
__
Förresten. Känner du mycket skillnad i dagsform, styrkan, i greppträningen? Att du skiftar. Jag har hört och läst att hur ens greppstyrka för dagen är, är en bra indikator på hur generella styrkan är. Har för mig Mike Tuchscherer gjort en undersökning som visat det. De medverkande fick testa sin greppstyrka precis innan ett styrkepass, så fann de en märkbar korrelation efteråt hur deras vanliga styrketräningspass gick.
Lycka till med träningen! 
|
Ja oräfflat räcke är ju vansinnigt jobbigt. Sporttejpen kanske är mer tacksam för det kommer inte göra lika ont som räfflat? Vet ej.
Greppstyrkan är oerhört beroende av CNS så det går helt i linje med det Mike hittade (vilket man också visste sedan innan, används bland annat med psykisk ohälsa och andra delar inom sjukvården för att se hur folk mår) Så har man dålig greppstyrka mot vad man brukar ha så kommer man prestera sämre. (om man inte kan tända CNSet) Det är väl en av mina styrkor i grepp, jag verkar inte bli påverkad så mkt av CNS fatigue av greppträningen vilket gör att jag kan träna väldigt mkt mer än andra!
Tack! Kör på med grepp-träning, det är kul