Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-22, 23:51   #243
Bailah
Registered User

Bailahs avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Kan det vara så att din bakterieflora inte hunnit anpassa sig ännu sedan du frångått carnivore? Gallproduktion, protein-enzymer etc kanske inte kommit igång ännu. För hög proteinhalt ger ofta lös mage.

Jag lade till kokt vitt ris ett tag och det fungerade bra, men det slutar snabbt i diverse annan skit. Testade gå tillbaka till carnivore men det är för stort kliv, trappade därför ner via keto i ett par dagar och märkte skillnad. Väl nere på 2-3% kolhydrater och 99% carnivore (utöver kaffe) kom det där mentala lugnet.

Transitionen verkar ta tid tyvärr, och jag tror att för mycket konditionsträning kan påverka det hela negativt, löparmage och så du vet. Jag förstår ditt dilemma, tankarna, är det värt det? Man känner trycket av carbsen och det är ingen mening eller idé med någonting för man mår ju skit iaf och vill bara leva som en "normal"/alla andra. Kanske prova någon stark medicin iaf? Huvudet gör mycket och sociala påtryckningar kan vara svårt, särskilt när man mår dåligt. Efter ett bra pass och en saftig bit entrecote känns planen mer vattentät än när man ätit flera hekto färs för 4e dagen i rad och magen krånglar.

Börjar inse att kaffet och mjölkprodukter måste försvinna, iaf ur vardagen. Kanske lite ost på helgerna... Hur du än gör så hoppas jag du blir bättre snart. Jag ska kötta på full primal ett tag, gör nästan vad som helst för att slippa fler skov och mediciner.

Kan stämma. Jag äter nu en "vanlig" kost men med lite mindre kolhydrater än en vanlig svensson och betydligt mer kött. Tror jag snittar en 800-1200gr kött om dagen. Äter lite lite fibrer, i form av frukt. Käkade pauluns granola / gröt ett tag och det var en jävla katastrof. Sket sönder mig. Vitt bröd, ris, potatis etc funkar ok nu. Inga problem, förutom att man lagt på sig lite vätska som e trisst för looksen bara haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är väldigt intressant att följa din kostresa. Fortsätt gärna uppdatera i detalj.

Hoppas magen blir bra fort nu.
Tack!

Jo, min mage är nu jävligt stabil. Efter ett kolosalt misslyckande när jag tryckte i mig en pizza och drygt 500gr lösgodis och haft en jävulusisk helg (uppblåst mage, smärtor, blod etc etc..) Så är den bra. Skiten går bra och inget blod.

Nu till varför jag initialt slutade med carnivore. Även om jag tror/vet/tycker det är betydligt hälsosammare och bättre på alla sätt. Grundar nog i något psykist. När jag fick problem med ryggen igen så började jag även få panikångest attacker. Vilket jag tror härstammar från att när jag sist hade ryggproblem så innebar det en jävla massa skit. Sjukskriven från jobb i nästan 1,5 år. Fick knappt upp dicken när det behövdes. Sjukt mycket smärtstillande osv osv. Sen att jag har två barn och en dam som redan går på knäna för att lilleman (inte liten alls, fet och tung) väger 10+ kg på 6 månader.
Därför jag blev snurrig, hög puls, andades konstigt vilket påverkade allt mycket mer. Sen började jag överanalysera om det var dieten osv osv.. En pissig period. Men nu är allt bra.

Jag tränar på som fan, löper 2-3 ggr i veckan. Cyklar 4-5 gånger i veckan gymmar 2-3 gånger i veckan och sen lite bodyweight shit hemma.