Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
Hur vanligt är det med små och stora ätstörningar? Kolozzeum har väl sin andel
|
Finns säkert någon uppskattning om du googlar. Jag känner ingen med dessa problem men då består min umgängeskrets också till största del av folk som Svensson-tränar utan att lägga ned hela sin själ i det.
Hur ställer ni er till viktuppgång och viktnedgång över ett år? Tycker att det är lite knepigt. Å ena sidan har jag inga problem rent estetiskt med att väga mer under vinterhalvåret, framförallt då jag såklart även blir lite starkare. Samtidigt känns det inte som någon skitbra trend att deffa 7-8 kg varje vår. Det är liksom lite för många kilon för att det ska ses som en småsak att göra på årlig basis, även om det inte är jättetufft att gå ned till målvikten. Jag tror inte att det kommer att bli lika många plus-kilon i år men hittills har utvecklingen följt ett tydligt mönster.
Anledningen till frågan är att jag provade min löparväst utan tröja på igår

Hade sett framför mig att se en tränad människa med tydlig marinsoldat-look i spegeln. Istället såg jag en Svensson som precis börjat ta tag i sitt liv efter en månadslång festperiod på Mallis. Sen gick jag tillbaka i journalen och såg att jag vägde två kg mindre vid samma period i fjol. Så nu har jag fått ett litet wake-up call...