Idag var jag med på ett evenemang som VOID ordnade ute vid deras huvudkontor.
Fika, cykling och burgare!
Jag och Henke hängde på den gruppen som skulle snitta 30km/h över de kuperade milen som följde samma bana som det gamla Nationaldagsloppet.
Tanken var 2par och hålla ihop gruppen. Lyckades väl tyvärr sådär med det.
Jag fick några "uppmaningar" om att ta det lugnare i uppförsbackar och även sänka tempot när jag gick in i högerledet. Gubben bakom tyckte tydligen att det var kämpigt att komma upp i position. Han hade säkert rätt i det, men det kändes bara som det gick långsamt.
Så de kommande förningarna drog jag istället ut på tiden lite extra där framme för att hålla farten uppe
Vi tappade några ganska tidigt och tyvärr var Henke en av dem. Han hamnade istället med en långsammare grupp som skulle ta en lite kortare runda.
Jag låg långt bak och sist så ofta jag kunde när det gick utför. Tycker det är riktigt otrevligt med höga hastigheter och mycket folk.
Slarvade med energin under hela rundan. Hade svårt att fippla med sånt i klungan. Det kan bli kostsamt att slarva med det på Vättern. Totalt drack jag en flaska sportdryck och åt en bar.
Inte för att jag behövde mer än så idag när det gick långsamt och var så kort. Men jag hade behövt träna på att äta i farten.
Snitthastigheten blev nog ändå 31,6 på 93km tillslut och jag låg närmare 70% av tiden i pulszon 2. Med det så avrundar jag min 8 dagar långa period och tvingar mig till en sån där vilodag igen.