Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Kör version X:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=216957
Klarade pass 6 idag, 140kg 5 set 6 reps.
Säker på att bred fotstans är smart när du haft ljumsk och/eller höftproblem? Blir ju mer påfrestande för höfterna ju bredare du står! Fast bred fotstans böj är gött. Önskar mina ljumskar pallar med det. Sumo-marklyft går riktigt bra. Skulle påstå jag är rörlig i höfterna men mina anklar är korta, behövs lyftardojor / klack.
Kosten ser härlig ut! Så hade jag med ätit om jag inte PFat och haft liknande tider, faktiskt.
~3000kcal (mer än halva dagsintaget) på kvällen - fint det!
Ditt kvällsmål vid 20:30-21:00 är ofta glass? IIFYM-måltid?
Vad är PBs i de tre stora btw?
|
Ska kika på det. Men bra med ett program.
Konstigt nog så känns det bättre i höfterna när jag har bredare fotstans. Men kanske blir bättre. Aldrig kommit ner sålångt med smalare position. Däremot går vanliga marklyft bättre än sumo, konstigt alltså.
Ja, jag gillar att äta mycket när jag väl äter och mitt kaloribehov tillåter ju stora måltider hela tiden. När började du PFa och varför?
Nja, jag kör glass två kvällar i veckan, oftast Onsdagar och Lördagar (dock idag istället för igår). Då är det oftast en dag med glass och tillbehör, på helgen oftast valfri glass (B&J/Häagen/annan), snacks och dylikt. Annars i veckorna är det oftast gröt med fruktsallad, ägg, kvarg, jordnötssmör, bars, flingor och fluff + mackor.
Just nu:
Böj: 117,5kg (LÄNGESEN!)
Bänk: 87,5
Mark: 140
Något som borde komma om ett tag är marken, det tror och satsar jag på. Bara ja stärker ländryggen och höfterna igen. Vad ligger du på?