Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84
Nej, det suger men det är en bra erfarenhet  Ja, riktigt skönt att det är ett så avskalat och enkelt upplägg. Inte en massa konstiga övningar utan fokus på basövningar. Har haft ganska strukturerade program förut också men inte så här uppstyrt.
Den här veckan verkar körd, viruset har tagit sig förbi mitt svaga immunförsvar. Skulle behöva värva ett nytt immunförsvar, trots bra kost osv så blir jag sjuk hela tiden... Iofs är barnbaciller inget att leka med och det är vad som smittar mig varje gång. När andra på jobbet är sjuka kan jag klara mig många gånger...
|
Ja det är ju sant i ofs=).
ajdå! inte kul det.
angående immunförsvar, äter du något probiotiskt?
Om du inte gör det så kan probifrisk vara ett tips (finns på apoteket), har fungerat bra för mig. Quercetin är också ett ämne som verkade lovande senaste jag läste en review i exercise immunology. Använt båda två i något år nu, och de har fungerat väldigt bra. Det är ju alltid svårt att dra såna här samband (orsak-verkan), men innan jag prövade så hade jag ont i halsen typ varannan vecka under vinter halvåret. Nu kommer jag inte längre ihåg senast jag hade halsont, men det är nog inte fler än ett par gånger jag haft det sen jag prövade dessa tillskott.