Slänger upp matschemat som är rätt likt varje dag med vissa undantag from imorgon måndag.
Frukost
25 gram Kvarg
75-100 gram havregryn
50 gram jordgubbar/alt en banan
En kopp grönt te eller en kopp kaffe, oftast både och.
Lunch
200/250 gram Kyckling
70 gram bulgur
Broccoli
Middag
200/250 gram Kyckling
70 gram bulgur
Broccoli
Kvällsfika
30 gram Dubblepro choklad
35 gram havregryn
Slänger in lite mellanmål med, blir oftast frukt i form av äpplen och Aminosyror.
Träningsdagar som idag blir det ofta någon extra portion gröt med äggvita eller dubblepro.
Tillskott kör jag en uppsjö utav. Mest för jag tycker det är roligt att ha hemma, testa nya
saker. Listar det jag kör just nu och hur.
Omega-3 Tas 1 kapsel till varje frukost, lunch, middag.
HMB, tas oregelbundet, ibland innan/efter träning, ofta som mellanmål.
Kreatin
Uni-liver. Kör ca 6 tabbar om dagen. Äter ofta lever/inälvsmat utom under diet.
Grönt-te, både dricks och tas på kapslar, oftast till frukost.
AAKG, 10-15 gram på tom mage utspritt på dagen. Tar det egentligen inte för träningen,
vet inte men tycker det fungerar grymt bra för "slangen".
BCAA, kör innan, under och efter träning. Vet att det sägs vara onödigt under träning, men skadar knappast.
Synephrine, kör det nog inte mer då det verkar helt verkningslöst, testat 100 mg i stöten tsm med koffein... känner inget.
Som pwo innan bröst/ryggpass kör jag Agmatine, beta-alanin, citruline och apotekets koffeintabletter.
Multivitamin brukar jag köra Orange Triad från controlled labs. Min favorit och det ända jag skulle välja att komplettera kosten med om jag bara fick välja ett tillskott. Vitaminerna osv är säkert bra, men jag tycker om matsmältningsenzymerna som gör min mage lugn och samt ledsupporten. Knän, armbågar etc känns fräsha. Knappast placebo imo då jag inte tar det nu då det var slut och knaprar Animal-pak denna månad. Knäna sprakar. Axeln värker och jag är en vandrande fismaskin.
Proteinpulvret jag kör just nu är Esielt Dubblepro choklad. Går inte att bli less på.
Testade även pronox från esielt under förra månaden, svarade bra på det. Mådde bra, sov bra etc. Kommer köra det igen.
ZMA kör jag på kvällarna, vet inte om jag kommer fortsätta med det då jag vaknar 3-4 ggr per kväll numera. Sover generellt dåligt på sommaren. Ska göra uppehåll i augusti och se hur det känns.
Senast redigerad av KycklingBen den 2013-07-14 klockan 22:52.
|