Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-01, 17:49   #8
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Största orsaken är nog just sol, genetik och hur man behandlar sin hud. Låg bf% = huden ligger tätare mot kroppens konturer - även i ansiktet.

Kanske att de som bulkar deffar mkt - dvs diffar mkt i kroppsvikt sliter på hudens elasticitet också. Tittar man på folk i tävlingsform så är de ju vätsketömda och fyller på musklerna - just i ansiktet ser man väl inte så ung o pigg ut då.

Själv märker jag skillnad när jag sover lagom, inte solar och jag har faktiskt skippat dyra krämer. Använder iofs dyr ögonkräm (Ole henriksen) men olivolja till resten av nunan och brukar just få höra att jag ser yngre ut, har inte mkt rynkor öht. Hålla huden solskyddad, alltid återfuktad och äta mkt grönt, bär samt bra fetter i lax, avocado osv tror jag på.

Ta tränande som inte hårdsolar, tex Pauline Nordin mfl - inte ser de ut som rökta soliarietorskar. Fråga en hudvårdsterapeut, de ser direkt om någon solar hårt el röker.

Självaste Anna-Maria Lacatus sa det när jag träffade henne på sm; att jag såg ung ut i ansiktet.. apropå att jag tränat mig ner. Så kanske finns ngn koppling.. men att just träning sliter på ansiktshuden tror jag iaf inte. Snarare viktförändring isf.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat