Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
Inte riktigt rätt tråd, men känns som rätt ställe att fråga
Funderar på att (bla) beställa lite waldenfarms-produkter, finns det nån av deras produkter som är ätbar som subtitut för sylt/sirap/kolasås?
(alltså inte intresserad av bbq-sås, mayo eller liknande)
Rätt säker på att jag fick tips av en kolloit via instagram om hans favoriter men lyckas glömt bort hans användarnamn  
|
Jag är såld på kolasåsen, har iofs inte ätit riktig kolasås på åratal. Som den är funkar den inte alls, men i kesella, på pannkakor, i gröt osv är den grym. Chokladsåsen är lite syrlig/sur, men ihop med kolasåsen ger den extra dimension.. Iofs är jag ALLTID hungrig då jag uppenbarligen är fucked up i käften efter att ha ätit dietkost relativt konstant, men jag tänker lätt köpa blåbärssyrupen (och mayogrejset) också. Vanliga ting äro bortkastade på mig, får bara cravings.
(Eller ja, vissa grejer funkar; sällan rent socker dock men fett brukar inte vara ngra problem. Tänkte testa med kolasåsen i min äppelpaj nästa gång (gör på riktigt smör men stevia strö, men tycker inte det senare ger kolasmaken som jag saknar från när jag använde socker.. använder jag socker vill jag typ LEVA på äppelpaj och skita i allt vad hälsa heter

). )
Så.. allt är relativt.
För mig är Waldenfarms gudomligt, en tesked var el varannan dag håller cravings av skräp borta, typ.
Och såg att man nämnt Loka chocolate shake, den är typ livets salt för mig.. älskar den! Den och lakritsjordgubb
får bara inte försvinna..