Squats:
85kg (+2.5kg!)
Bänkpress:
50kg (+2.5kg!)
Skivstångsrodd:
45kg (+2.5kg!)
Bänkpress delmål 1 nådd. Blir nog någon sorts saftig biff på en schysst restaurang med farsan som belöning. Delmål 2 i bänkpress: 75kg nu. Hoppas på det till slutet av året!
Otroligt skönt pass. Bänkpressen kändes lätt, squatsen var ovanligt lätta på benen, rodden kom jag för första gången förbi 42.5kg.
Jag har märkt av en trend när det kommer till träning. Jag lyckas nästan alltid på de pass då jag får sova tills jag vaknar av mig själv och de gångerna jag vilar.
Först sömnen, jag failar typ alltid på de pass som föregåtts av dålig sömn (mindre än 5 timmar), jag citerar mig själv från de lördagar som jag fått bra sömn (vissa lördagar sätter jag på larmet för att gå till gymmet tidigt med en vän => dålig sömn):
"Idag gick det bra.. Inga fails och redo att höja igen till nästa pass.
Squats: 72.5kg (+2.5kg!)
Bänkpress: 45kg (5x5 äntligen..)
Skivstångsrodd: 40kg"
"Sjuk idag men pallrade mig till gymmet ändå.. Känner att jag får för lite biceps och triceps så la till de idag:
Dagens pass:
Knäböj: 70 kg (5x5) (+5 kg!)
Militärpress: 30 kg (5x5) (fixade 5x5)
Marklyft: 80 kg (+10 kg!)
Triceps pulleys: 17.5 kg (2x15)
Curls: 6 kg (5x20)
Schysst dag."
"Dagens pass:
Knäböj: 60 kg (kändes bra)
Bänkpress: 42.5 kg (kändes otroligt lätt, kunde säkert klara av 45)
Skivstångsrodd: 45 kg (glömde bort att jag körde 40 förra gången.. trodde de vart 42.5.. Så blev halvdana reps men körde hela fem sets. Sänker till 42.5 nästa gång)"
Tittar man på de andra dagarna gnäller jag och sånt.. Om jag inte gnäller har jag antagligen sovit bra.
Och sen vila. De dagar jag failat på bänkpress vilar jag mindre än 30-45 sekunder mellan set. Jämfört med idag till exempel så vilade jag 90 sekunder mellan varje set, då gick det otroligt bra. Mehdi rekommenderar väl uppemot 10 minuters vila!
Långt inlägg men något jag kan titta tillbaka på.