Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-19, 18:58   #3002
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Bröst och axlar

Ett pass i mängden helt enkelt.

Bänkpress:
50 x 15
80 x 12
100 x 8
120 x 3 - men snälla...
100 x 6

Plan hantelpress:
42.5 x 8
42.5 x 9
37.5 x 12

Sned bänkpress: - mild lutning
80 x 10
80 x 10
100 x 5 -> 80 x 8

Avslutade med 3 set incline cableflyes (halvliggande på bänk alltså).

Sittande smithpress bakom nacke utan ryggstöd:
60 x 8
60 x 8
60 x 8

Avslutade med 4 superset av sittande sidolyft och skruvpress utan ryggstöd.

Citat:
Ursprungligen postat av mrbomp Visa inlägg
De är ingen raketforskning direkt säger ni. Men de är väldigt stora ord här inne // gillar att lyfta grejer och ställa ner dom igen

Bra läsning
Den som vet mest - vinner mest!

Citat:
Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
Lustig diskussion. Ska bli kul att höra Olas blogg. Av efarenhet blir man starkare av att bulka upp lite extra fett, men frågan är varför. Har fettet någon direkt betydelse i ett maxlyft? Det tror jag knappast. Indirekt däremot..
Det här är jag också väldigt intresserad av. Att fett ger styrka - det vet vi - men exakt varför?

Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Men det är ju arbetet som är av intresse. Du vill inte bara ha maximal kraft för starkast möjliga hypertrofisignal; då hade du hoppat tresteg. Du vill ju ha största möjliga kraft under så lång tid som möjligt - arbetskapacitet - och då blir lyftvägen väldigt relevant.
Mycket riktigt, men vi talade inte om hypertrofi-signaler. Kan säga att jag idag har förflyttat massvis med vikt över en väldigt lång sträcka! Arbetskapacitet är en väldigt stor faktor gällande hypertrofi.

Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Har skummat igenom texterna lite. Kan bidra med ett enkelt empiriskt exempel:

Jag är klart starkare vid 90 kg än vid 85, o enda skillnaden är bf % och fettvikten. M.a.o. Min lean weight/muskelmassa är fortfarande densamma - vilket jag också mätt vid flera tillfällen.

Så ni som jämför, givetvis är det viktigt att titta på muskelvikten i en kropp. Det är ju svårt att jämföra en väldigt tjock person (som kan ha betydligt lägre muskelmassa) med en person som är lättare, men kan ha högre lean weight.
Men det är individuellt, och det bästa är nog också att jämföra på just det sättet (med sig själv dvs).
Väldigt vist inlägg! Håller helt med, jag räknar med att tappa säkert 10% i press-styrka bara av att gå ner 2-3 kilo.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat