Förstår precis hur du känner dig, kolozzeum verkar ha en skara med genetiska gudar som bara behöver gå in på gymmet och peta på en skivstång för att få en kropp som en grekisk gud och styrka som självaste Hercules. Många gånger har jag slagit ett nytt PB i någon övning eller tyckt mig vara i "mitt livs form", bara för att bli sparkad på när jag ser hur jämngamla killar som jag tränat ungefär lika länge som jag vara mycket starkare och ha mycket bättre form.
Det ligger mycket psykiskt ska jag säga, försök lära dig att endast jämföra med dig själv. Sätt upp Dina mål och Dina regler. Det är bara du som svarar på träning som du gör. Det är bara du som kan bestämma hur hårt du ska strida för att nå dina mål och det är du som njuter mest av att du har nått dina mål, ingen annan. Visst kanske man får en sjysst kommentar i stil med "bra jobbat, kör hårt" på kolozzeum, men det är bara du själv som vet hur jävla skönt det känns när man spräckt dendär jävla barriären för att nå ditt mål.
Sen gällande ditt träningsschema, så kanske 3-1-3 inte är något för dig och du kanske ska prova något annat? Jag har iallafall svarat väldigt bra på en variant av 5x5, som egentligen är till för att öka maxstyrkan men jag både växer och blir starkare av det. Något för dig att prova på kanske?
EDIT: Sen vill jag säga att du faktiskt har gjort grymma styrkeökningar!