Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-13, 19:49   #7
Kesella
Registered User

Kesellas avatar

Reg.datum: Nov 2011
Kondition:

Samma runda som sist, uppvärmning i en kvart i form av rask promenad och sen blev det 7km prick på 46:20. Och 5km var på dryga 33min, precis som sist, fast denna gången sprang jag lite mer och gick mindre. Således blir det ungefär samma tid, har väl ork att springa lite fortare om jag tar korta pauser då och då än om jag försöker jogga mest hela tiden. Men det var skönt att märka att efter backarna så återhämtade jag mig rätt snabbt, jag behöver inte gå en liten bit, jag orkar fortsätta jogga!

Men ojojoj va osugen jag var innan... velade hur länge som helst, ville bara lägga mig i soffan och inte röra en fena. Men sen när jag väl sprang, och fann mig själv leendes och nynnandes med i musiken, i en uppförsbacke (!) ja, då fattade jag ju att jag gjort rätt val!

Maten däremot... ojoj. Jag måste inse att jag inte kan ha bröd hemma, jag äter tills det tar slut. Och ju mer mackor jag äter, ju större blir suget och begäret efter liknande mat. Till slut äter jag bara kolhydrater och fett och inga proteiner knappt. Och blir trött, svullen, omotiverad, och sugen på mer mat. Det som finns i kylen och skafferiet hamnar i magen, så nu får jag se till att ha lite vettigare mat hemma istället...