Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-22, 16:15   #45
rönny
jely?

rönnys avatar

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Dissector Visa inlägg
Känner att det är dags att göra något åt mina larviga små nypor nu, och tänkte sätta igång med grippers bland annat. Jag har ingen vidare koll på hur jag står mig bland de grippers som finns, men mäter strax över 600 newton på båda händerna på en digital testapparat. Antar att det är viss skillnad på att klämma en sådan och en gripper, men det är den referensen jag har att gå efter.

600 newton motsvarar ju något mellan RB130 och CoC#1. Tänkte börja med att införskaffa två grippers. Anser ni då att det är klokast att gå på t.ex CoC Sport och CoC Trainer, eller CoC Trainer och CoC #1, eller någon annan kombination? RB finns ju som alternativ också, men tänkte beställa från en utländsk sida där CoC av någon anledning är billigare, varför jag föredrar dessa.

Enligt Yes' råd i tråden borde jag köra på CoC Sport och Trainer, eller rent av Guide och Sport, men det vore intressant att höra fler resonemang.
köp en trainer och 1# inte massa guide och skit de är väldigt lätta. trainer tror jag är alldeles lagom, sen börjar du reppa på 1#

trainern är fin att värma upp med vid senare tillfälle.
rönny är inte uppkopplad   Svara med citat