|
Andy svettas och sliter!
Hej!
Nu är det dags för en nystart, och vilken nystart det ska bli!
Då jag skött träningen ganska dåligt de senaste månaderna har jag bestämt att göra en totalförändring i träningen och öka intensiteten för att öka motivationen och klättra upp ur formsvackan jag råkat ramla/gräva ner mig i. Min plan är att jag ska få tillbaka formen jag hade innan studenten och jobba ihop en ännu bättre fysik än vad jag haft tidigare, vad som än krävs för att nå dit, vare sig jag måste supersetta knäböj med tunga bicepscurl eller tillochmed börja köra konditionsträning! Målet är att eventuellt tävla i Ahlströmer nästa år, beroende på form och poseringskunskaper.
Mina tillvägagångssätt för att komma i mål är uppdelade i följande:
Träningsbiten
Gå från 3 pass i veckan med 5x5 till 4 pass i veckan där jag kör igenom hela kroppen 2 gånger. Måndag, Tisdag, Torsdag och Fredag är det träning, resterande dagar ska jag vila och återhämta mig.
Upplägget, som jag inte är helt klar med, ser ut såhär:
Måndag och Torsdag: Rygg, Bröst
Tisdag och Fredag: Ben, Axlar, Mage
Jag lär inte köra armar specifikt, då de kommer få sin beskärda träning under måndags och torsdagspassen. Kanhända att jag kompletterar med lite under Fredagspasset. Jag kommer köra 3 övningar/muskelgrupp och 3-4 set/övning med 7-12 reps/set. Allt med 0-60 sekunders vila, och en hel del superset.
Kost
En portion proteinshake på morgonen till frukost, ha med mig en till jobbet samt ev. avsluta dagarna med en. Jag vill alltså höja proteinintaget rejält. Gällande övrig kost så äter jag vad som serveras hemma, eller var jag nu skulle äta. Känner jag en brist på kolhydrater/fett så kompletterar jag med att äta lite extra mellan måltiderna.
Tillskott
När det gäller tillskottsbiten så kommer jag ta 5 gram kreatin varje dag. Dessutom kommer jag att stoppa i mig EAA, direkt före och efter varje pass.
Gällande längd och vikt så mäter jag 1,70m och väger någonstans runt 72kg. Det finns möjlighet för bilder på dagsformen, för att få ett utgångsläge, spegelmässigt.
Med denna introduktion hoppas jag att jag kommer nå längre än jag gjort tidigare! Från och med nu ska jag svettas och slita inne i gymmet!
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Senast redigerad av Andy.da.wohoo den 2011-10-17 klockan 22:49.
|