Citat:
Ursprungligen postat av Mineur
glass å popcorn ftw  x)
|
Blev "bara" glass tyvärr ^^
Nu käkas det lax, quinoa, tomat och vitlöksbröd (som glömdes i ugnen o är halvbränt, hehe).
Blev ett
F5-pass idag, själv. Fortfarande lite förkyld, men sitter bara i näsan (lite snorig mao)... utgångsvikten var 80 (målvikt om jag ska tävla), men vägde egentligen in på 94
Resultat blev klart över förväntan, hade satt som mål att klara 50reps (som kändes ganska högt), men hur många blev det då..? 60!!!
Bänk (80kg): 14
Curls (40kg): 9
Knäböj (120kg): 12
Chins (ca 94kg): 10
Dips (ca 94kg): 15
Kommentar: Bänken var helt klart bättre än väntat, trodde på max 10 reps. Curlsen var mer väntade, var väl nån mer än förväntat. Böjen däremot... har tidigare maxat en singel på 120kg,
också smaskar man dit 12 reps (!!!). Är det en pulverisering av tidigare PB eller vad? 
Chins räknade jag med att klara 10, men jävlar vad tungt det var... tekniken var inte på topp och musklerna var inte riktigt hundra heller. Dipsen hade jag nog klarat fler om jag hade vågat pressa mig, men axeln kändes mysko i vissa extremlägen för två veckor sen så ville inte chansa.
Är jävligt nöjd med resultatet måste jag säga, ger ju en ett litet hum om vad man bör förbättra (även om jag måste ner 14kg). Kroppsviktsmomenten är min akilleshäl för tillfället, vilket inte förvånade mig så mycket. Böjen är definitivt min styrka skulle jag vilja påstå, är jag helt frisk och får träna lite innan (var två veckor sen senaste benpasset, så träningsvärken imorron lär kännas, hehe) så tror jag inte att 17-18 reps är ett orimligt mål efter jul. Dock så krävs det ju lite mjölksyreträning också