Mors,
Jag har följt med diskussionerna här på forumet rätt aktivt den sista tiden; man kan snappa upp mycket intressant här minsann, men det vet ni säkert
För ett par år sedan led jag av ätstörningar, jag åt alltför hälsosamt (vilket jag trodde betydde litet) samtidigt som jag tränade mycket aerobiskt. Resultatet blev en viktnedgång på ca 10 kg. Efter att jag tillfrisknat har jag lyckats gå upp en del av dessa kilon, genom att styrketräna och äta ordentligt. I dag väger jag ca. 45 kg till mina 160 cm, men skulle gärna gå upp omkring 5 kg till.
Med hjälp av bl.a. er här på forumet har jag lyckats ändra mina matvanor så att de passar en styrketränande. Alla runt omkring mig tycker jag äter bra - och mycket. Men grejen är den att jag ändå inte gått upp så mycket jag hade velat. Därför har jag nu börjat tänka på att köra en bulk...
Klart att man som kvinna kan bulka på samma sätt som män (antar jag), men det skulle ändå vara superkul att höra andra kvinnors råd och erfarenheter om vad som funkar etc. Men jag vill gärna också få råd och tips av män - allt tas emot med tacksamhet.
Hur skall jag göra? Har läst om ABCDE-metoden, men är inte säker på om jag verkligen skulle klara av att häva i mig så mycket varje dag i två veckor. Speciellt med tanke på att jag tidigare tom kunde få samvetskval om jag käkat lite för mycket... Andra med liknande erfarenheter? Nåväl, hur som helst, är jag villig att testa i alla fall - det förlorar man ju inget på

Ska på bröllop i sommar och skulle gärna ha lite mer fett på kroppen tills dess.
Så, om det är någon som känner för att heja på mig och se till att jag får det här till nåt - hör av er!
Thanx,
Snorkfröken