Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-27, 21:04   #55
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa Visa inlägg
är helt med dig ryssen, man blir så jävla trött på sån här skit och sedan alla efterföljande PK människor som kallar dig rasist så fort du säger något om det... sådant här ska inte hända i Sverige 2010 och att vi har öppnat våra gränser för människor i nöd utifrån är hedervärt och korrekt men då får man anpassa sig dit man kommer.. så enkelt är det ,annars kan man flytta igen.. en 16 årig svensk flicka... man blir förbannad..

Sverige är väldigt öppet jämfört med andra länder, jag har ingen lust och orkar inte rabbla upp saker folk kan kontrollera själva, men JÄMFÖR Sveriges invandrarpolitik med USA eller Storbritannien, och våga sedan kalla folk här rasistiska om man vill ställa högre krav på invandrare, främst då flyktingar.. Britterna är stenhårda, jobbar du inte, eller begår brott, då åker du ut, inget medborgarskap, enkelt...
Kan du möjligtvis räkna upp hur många som kallat ryssen "rasist" i tråden? Det verkar ju ha varit en hel del människor enligt ditt inlägg.
Jag tycker att de flesta som har argumenterat mot vissa av ryssens slutsatser har gjort det på ett väldigt snyggt sätt medan flertalet som hållt med ryssen enbart försökt styra bort diskussionen genom olika hänvisningar som "det säger du bara för att vara pk", "pk-sverige" osv. Lite som ett fint litet försök att göra sig själv till martyr.
Jag tror ryssen mest är ledsen över att hans trådar inte lockar till sig en massa människor som kallar honom rasist, det hade gjort hans ilska över "pk-sverige" mer befogad än när han faktiskt måste försvara sin åsikt genom konstruktivt argumenterande.