Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-24, 07:20   #11
johanar
Registered User

johanars avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Själva styrkemålen är ju rimliga så du kanske ska lägga till något konditionsmål oxå.
Det är så lätt att man glömmer den biten om man satsar mycket på viktuppgång.

Ang. maten så tror jag fortfarande att du räknar lite lågt när du hamnar under 3000 en dag som du både cyklat och simmat. Om du ökar med 500 och det skulle vara förmycket så kommer du ändå inte bli tokfet över en natt.
Inställningen till kosttillskott tror jag oxå på. Man bör se det som just tillskott då när det behövs.

Vilket Sportlife tränar du på?
Mm vore skoj att få bättre kondition också. I somras blev jag andfådd och höll på att avlida om jag försökte springa till affären (200m kanske) hehe. Antar att jag kan simma snabbare men där skulle jag nog tjäna mest på att få bättre teknik.. 1000m på 25 minuter borde jag nog kunna klara genom att bara ta i mer dock 2000m under en timme borde inte vara allt för avlägset heller men det känns som att längre sträckor är lite fel sorts träning för mig.

Litar blint på siffrorna som matdagboken ger mig Cykla fram och tillbaka till badet tar ca 15 minuter och jag cyklar rätt långsamt nu för att skona knäna. Energibehovet ökar ju iom att jag går upp i vikt men på den siten får jag skriva in hur mkt jag vill äta manuellt, så överätningen brukar variera lite mellan 400 och 500. Finns ju andra dagar där jag tränar mer och då brukar jag komma upp i ett behov på ca 3200kcal.

Ibland blir jag lite orolig att jag ökar för snabbt.. 3kg/månad är ju ganska mycket, och nu är jag ju inte ens underviktig längre. Men det syns väl i spegeln när det blir så..

Tränar på Sportlife Almedal. Du får väl ta och hänga med ngn gång så kan vi träna disco och vara tuffa