Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Vad sa doktorn då? ja om kosten o det som du skrev här att du tänkte ta upp med denne.
|
Jag fick liksom inget svar. Han frågade hur länge man rekommenderades gå på det, jag sa 2 veckor utan läkarkontroll - fick sträng blick - sen påpekade jag att jag faktiskt inte fått tid utan fått vänta till nu, sen sa jag att på itrim (gåneriviktkedja) så kunde man gå 10 v på pulver om man blev medlem och hade kontakt med dem.
Då hummade han lite, kollade i min journal, frågade om jag inte blev yr när jag sprang el cyklade men jag sa att jag inte springer el cyklar, däremot hade det svartnat för ögonen när jag styrketränade i början men att det gått över.
Då kikade han lite mer i min journal, påpekade att jag ju alltid haft högt hb (156) och lågt blodtryck (95/60) och låg puls (42) men nu hade jag högre puls.
Han frågade om jag inte hade ont i njurarna, det har jag inte, men jag berättade att jag kissat blod för ngn vecka sedan så därför ska jag lämna urinprov imorrn bitti.
Jag berättade att jag nu på VLCD inte har den ofantliga trötthet jag led av innan, och konstigt nog fortfarande nu efter 6 veckor mår bättre än tidigare rent allmänt.
Ja, han svarade helt enkelt inte på det - däremot sa han att han skulle skriva brev. Fast sen läste jag på en lapp på lab att de bara skriver om det är ngt fel, annars inte så..
Tja, hursomhelst tänker jag äta mer mat. Har ätit resten av keson och ett äpple nu sen jag skrev sist, imorrn ska jag få till mer käk men magen knorrar som sjutton så jag får nog ta det mer och mer varje dag så jag ligger på 1500 i slutet av veckan.
Tror det blir skevt i huvudet och vanemässigt att fortsätta med enkel pulvertillvaro.