Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-01, 22:24   #10
Lind79
Registered User

Reg.datum: May 2008
DM SL 081101:

Vägde in på 105,3kg så lite mitt emellan båda klasserna...hoppas på högre vikt på BP SM.

Jag hade som mål att göra 650 sammanlagt, men det var bänken som jag skulle lägga krutet på.

Böj: På värmningen kändes det bra, jag gick dock endast upp på 120 och gjorde en 3:a. Jag satt på mig min 44:as böj dräkt ala Titan med super+tyg. Jag gjorde några luftvändningar på 170 utan större problem. Jag hade satte ingången till 200. Strax innan tävlingsstart så domnade mitt högerben bort nästan helt, så jag valde att sänka ingångsvikten till 120 (symbolisk vikt), och ta av mig dräkten. Ingången kom förstås lätt upp, och jag höjde till 190 och drog på mig en stor 46:as Titan med super+tyg. Med lindningen så fick jag problem att komma ner, och vände lite tidigt (fick 2-1 rött), men vikten flög upp fint. Höjde till 205, och faktiskt 20kg över pers (har ju inte tränat SL så länge , och denna gång kom jag ner bra och ganska lätt upp. Såhär i efterhand så kunde jag haft ingången på 200 i denna dräkt och kanske gjort 220 som tredjelyft, men det är ju lätt att vara efterklok...

Bänk: Bänken har ju känts bra på sistone och jag hade satt 230 som ingång. Jag körde med min gamla 44:as katana. Värmde en 3:a på 220 till 8cm kloss, men det var bökigt att komma ner. Provade därför att komma ner med 230, och det gick inte (hade väl 3-4 cm kvar), så jag höjde ingången till 235 (10kg över pers). Första försöket kom jag ner lite fel och jag orkade inte trycka vikten (kom halvvägs). Gick om i andra och då tryckte jag vikten bra, och fick tre vita... ett nytt pers var ett faktum. Höjde till 242,5, eftersom jag ville göra mer än 240 helt enkelt. Jag fick igång vikten bra men sista cm orkade jag inte, men grymt nära var det...240 hade gått

Marklyft: Hade satt ingång till 210, så att jag skulle få 650 totalt. Körde med en 44:as böjdräkt bakåfram (Titan med super+), och 210 kom upp i ingången. Höjde till 220 och drog vikten till knäna, men orkade inte mer...och det blev inget tredje lyft.

Serien för idag blev alltså: 205-235-210=650
Lind79 är inte uppkopplad   Svara med citat