Citat:
Ursprungligen postat av pony
...och tack allihop!
Såhär spontant vill jag göra någonting väldigt annorlunda som kontrast mot de senaste fyra månadernas träning.
Jag är intresserad av att börja träna kondition, även om jag inte har någon aning om HUR. Rent led-mässigt är jag ganska begränsad. Idag klarade jag inte ens av att cykla i mer än 5min innan ena knät blev outhärdligt. Iofs var det stucken-iller-hastighet, så lugnare tempo och längre distans är inte uteslutet?
På tisdagar har jag tänkt försöka komma iväg till ett ställe som i princip är en stor gymnastik-/akrobatiksal och leka. Hur och om det utvecklas återstår att se.
Nu när det äntligen är tolererbart att vistas ute provar jag gärna på le parkour. På dagen pluggar och på kvällen instruerar jag. Tidig eftermiddag kanske kan vara en lucka för hopp och lek på gräsmattor eller i urban miljö. Avigt schema gör dock att övriga bekanta fortfarande är på jobbet. Och här skulle jag definitivt vilja ha en träningskompis.
Om det löser sig skulle man kunna varva med cykling på vardagar. Om jag lyckas hämta tillbaka min cykel från Uppsala, dvs. Ingen dragkrok på bilen, dock. Cykla hem den?
Styrkan fortsätter jag givetvis med. Men kanske lite mindre singlar och 1RM, va?
|
Men hur ska det gå att köra parkour när det knappt går att cykla? Eller tror du verkligen att det skulle fungera?
Jo, mindre vråltunga singlar är nog bra. Jag är imponerad över att du har klarat av att träna på så pass hög intensitet.
Vad säges om en period med 5or och progressivt ökande vikter? Sedan dra ned till 3or och öka ytterligare för at efter det inleda en ny period med 5or?