Citat:
Ursprungligen postat av Jondahl
Hallå GurraGo. Jag ser fram emot att få följa din träning. Har du satt upp några konkreta mål med löpningen? Göteborgsvarvet -08 kanske (isf kanske du kan få se min ryggtavla i starten  )?
Grattis till segern förresten. Kladdkaka borde vara obligatoriskt under alla tävlingar.
|
Tjena Jondahl!. Du verkar också vara en stabil löpare och det är inte illa pinkat att ha klarat sub40 på milen

Då kommer vi osökt in på mitt nästa lopp/mål: nämligen att klara under 40 (skamgränsen) på milen. Nu måste jag ta det lugnt efter det här loppet; 50 km tär bra på krafterna men Sylvesterloppet i Göteborg har jag tänkt att sikta in mig på. Det är ju 2 månader kvar och jag räknar med att få till drygt 1 månad med effektiv träning. Loppet går på fm i centrala Gbg på nyårsafton och är ett kul sätt att börja nyårsafton på enligt mitt tycke. Förra året blev det 41:11 men sedan har jag ju sprungit första milen på Gbg-varvet på 41:06 så sub40 är helt klart uppnåeligt. Annars lär det bli "varvet" i vår igen och vem som får se vems rygg lär vi tvista om (du kommer iofs starta en grupp bättre än mig)...
Och ja, kladdkaka är grymt på långlopp