Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-08, 13:06   #2
pocoloco
Ganska snygg asså

pocolocos avatar

Reg.datum: Jan 2005
Igår körde jag mitt första thaiboxningspass sen jag kom hem ifrån Sverige.
När det var sådär fint väder som det faktiskt var, så passade vi på att åka till Kristinebergs Idrottsplats.

Värmde upp lite lätt med pyramid 5-4-3-2-1 (Skip, Burpees, Situps, Armhävningar i följd). Sedan så skulle vi se till att ge mina mitsar en rejäl invigning vilket inte alls var så lätt då dem rent utsagt var stenhårda! Körde lite skenbenssparkar, boxning och knän tills vi gav upp och mjukade upp dem lite genom att slå dem emot en stålstång.

Min träningskamrat lärde mig lite Mae Mai (äldre skolans Muay Thai) tekniker, vilket var jävligt häftigt. Några utav dessa tekniker återfinns på: http://www.youtube.com/watch?v=1bF_zXbOxpM

Sedan körde vi sparring, vilket var jävligt kul. Min kamrat är närmare 2 meter lång, så jag får kämpa en hel del för att komma in på han. I slutet av passet så fick jag loss serierna ordentligt och avslappnat så det kändes bra.

Sedan vart det lite HÄRDNING utav inner,ytterlår samt revben. Skoj, skoj! Burpeesar, situps, stretch o sen hemgång!

Kosten har blivit bättre o bättre för varje dag nu, i början då jag vill komma lite i form består mitt kolhydratintag huvudsakligen utav grönsaker och frukt, mindre portitioner utav pasta och ris förekommer. Äter en del nötter och annat bra fett, o sen en hel del protte i "naturlig form". Måste åka och hämta tillskotten här vad de lider.

Var ett trevligt pass i alla fall, hade hoppats på att kunna köra ett styrkepass idag, men har en del att göra - får se hur det blir! Hade tänkt att göra så att jag kör 2 helkroppspass (vartannat baserad på böj, vartannat baserad på mark) med belastning varje vecka, ett spänst pass (anpassat,ditlagt/borttaget varje vecka beroende på hur jag mår) med kroppsvikt utöver den fys vi kör efter varje thaiboxningspass.
pocoloco är inte uppkopplad   Svara med citat