![]() |
90ans förhoppningar om tillväxt =)
Hejsan! Mitt namn är Robin och kommer från Eskilstuna. Detta är min första journal, för att få ökad motivation och få mer respons på tips av betydligt mer erfarna.
Snabba fakta Ålder: 17 år (född 1990) Längd: 193 långa centimeter Vikt: 86,6 kg på grammet Träningserfarenhet: Har tränat fotboll sedan tidernas begynnelse och har på senaste tiden börjat träna styrka lite smått då och då. Men nu är det dags för lite serious pumping *flex* PB:s Bänkpress: 70 kg (svaaaag *cry* ) Marklyft: 94 kg ++ (fick inte plats mer vikt på stången hemma när jag maxade) Knäböj: 60 kg 3x8 (har ej maxat i denna övning) Mitt träningsupplägg: Jag kommer följa MM2k:s 4-dagars split som finns här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92512 Måndag Bänkpress MM2K Högreps (Pass 1, 3, 5, 7 ...) Smalbänk Bröst i cablecross Biceps Underarmar Tisdag Marklyft MM2K Högreps Stångrodd Framsida ben (knäböj, benpress, hacklift eller benspark) Baksida ben Vader Mage Torsdag Bänkpress MM2K Lågreps (Pass 2, 4, 6, 8 ...) Bänkpress utlåsningar Axlar sidolyft Biceps Underarmar Fredag Markyft MM2K Lågreps Stångrodd Framsida ben Baksida ben Vader Mage alla pass, förutom MM2K-seten , kommer köras med 3-5 set och 4-8 reps. Wish my luck *whistle* |
kul med jämngamla individer ^^
följer du mm2k-programmet på exell eller? |
Måndagspass nummer 1
Dagens pass:
Bänkpress MM2K Högreps: 1x8 45kg , 1x6 50 kg, 3x5 55 kg Smalbänk: 3x8 40 kg (testade vikten,är osäker på tekniken, ska öka till nästa pass) Bröst i cablecross: kan ej köra denna övning pga att jag tränar hemma, så jag kommer inte skriva den nå mer i journalen =) Biceps: Bicepscurl med stång, 3x8 28 kg (ökning till nästa pass) Underarm: "Underarmscurl med skivstång" ? 28 kg 3x8 (ökning till nästa pass) Kommentar: Dagens pass gick helt okej. Var tvungen att kolla av vad jag klarade i vissa övningar först, men jag kommer höja mig *flex* |
det är klart det är Sällen *whistle* jag följer MM2Kv2 som finns på Damien Thornes hemsida, väl inne på den excel-filen så följer jag "Gamla MM2K-version 2) *rolleyes*
|
ok :)
bra pass, vad har du som mål att ta sista mm2k-passet? |
Fan va alla 90or är långa nuförtiden.
|
tackar *whistle* jag maxar just nu 70 kg (två veckor sedan). Så efter programmets gång så är mitt mål just nu 75 kg (har små mål, så jag har lättare att nå dom och får genom det motivationen mycket högre) :) jag kan inte se mig själv pressa upp 82,5 kg efter avslutat program som det står xD
|
Citat:
|
jag funderar på om jag ska lägga in nåt set med sned bänkpress på den högreppade bänkdagen. Respons på det ?
|
Det är så roligt när man söker på MM2K och det dyker upp en ny journal :D
Den ska jag följa. |
Citat:
|
Citat:
Det är en bra övning. Men det finns en risk att det blir för jobbigt att köra 2st pressövingar efter bänkpressen (smalbänk och sned bänkpress). Du kan ju testa och känna hur det känns. |
Ska du köra MM2K på marklyften också?
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:38. |