![]() |
Behöver man deffa?
Hejsan,
Jag väger 55 kilo ungefär och är 168 cm lång. Jag har lite underhudsfett och har rätt bra definitioner på mina muskler. Behöver jag deffa? Eller behöver man bara bulka upp musklerna? Thanks. |
Det beror ju mest på vilket mål du har med din träning..... Jag skulle nog försöka lägga på mig lite muskler.
|
Haha, det avgör du väl själv.
Låter då verkligen som att du inte behöver deffa nå mer med dom där statsen. Kör på bara. |
Mjo men sist jag tränade var i 1 år och det var för 3 år sedan. Jag vill väga minst 60 kilo.
|
Det låter ju nästan som om du svarat på din egen fråga ;)
|
Tja, det går ju inte att deffa upp sig i vikt, så ett kaloriöverskott verkar onekligen krävas för att du ska gå upp dina 5kg.
|
Citat:
|
Citat:
Argh sorry dubbelpost. Glömde att detta forum inte automatiskt sätter in dubbelpostning i det senaste meddelandet. |
Citat:
|
Jag vill få upp min muskelmassa så jag inte ser så jäkla tanig ut på överkroppen. Vet inte om man går upp i fett också men att gå upp 5 kilo i muskler låter rätt tufft.
|
Citat:
|
Börja med att äta 6-7 gånger om dan, rätt så stora måltider sen börjar du styrketräna möjligtvis leder det till viktuppgång. Förutsätter att du får i dig mer kaloreir än vad du förbränner. Av allt vikt du går upp, så lär 60% av det bli fettfri massa vilket är bara bra för att du är smal i kroppen.
|
Citat:
Äta 6-7 gånger per dag :confused: ?! Helvete jag äter 3 ibland 4 måltider per dag. Frukost, middag och kvällsmat. Ibland lunch som är bra musli med fil. |
Citat:
|
Är kalorier (energi) samlingsnamnet för kolhydrater, protein och fett?
Finns det några mallar eller guider för vad man ska äta? Eller måste man anställa någon kostcoach? |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15. |