Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Alkoholmyter (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73585)

aliquis 2006-06-30 19:24

Alkoholmyter

Kan vi inte ta några och deras svar här?

Som exempel: Dödar alkohol hjärncellerna? Är det sant att Gin dödar fler hjärnceller? Blir man mer bakfull av färgad sprit.

Och vad ni nu mer kan komma på, jag orkar inte skriva svar nu ;)

Grisen 2006-06-30 19:57

Systembolagets sprit innehåller kräkmedel.

hultman 2006-06-30 19:58

Höjer rent sprit blodsockernivåerna mer än vad cider gör?

(En polare med diabetes har fått rådet att inte dricka ren sprit, utan enbart dricka cider)

Grisen 2006-06-30 20:00

Mer bakfull av färgad sprit kan till viss del stämma t.ex. rödvin och whiskey ska man bli mer bakfull av gentemot "ren" alkohol som vodka.

michael 2006-06-30 20:11

Du blir verkligen så mycket snyggare vackrare och bättre som du känner dig efter varje grogg du tar.

Tolkia 2006-06-30 20:17

Du blir mycket mer berusad om du kombinerar alkohol med (receptfria) värktabletter; i orginal skall det väl vara magnecyl tror jag, men alvedon förekommer också (vad jag vet är det enda du får en sur mage och en ansträngd lever).

hultman 2006-06-30 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Tolkia
Du blir mycket mer berusad om du kombinerar alkohol med (receptfria) värktabletter; i orginal skall det väl vara magnecyl tror jag, men alvedon förekommer också (vad jag vet är det enda du får en sur mage och en ansträngd lever).

Vanligen rör väl diskussionen värktabletter som komplement till centralstimulantia?

Deceiver85 2006-06-30 20:20

Ju högre promillehalt, destå bättre dansar du.

Tolkia 2006-06-30 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av hultman
Vanligen rör väl diskussionen värktabletter som komplement till centralstimulantia?

Ingen aning; jag kan ju säga att i de sammanhang där jag hört detta är det högst tveksamt om någon inblandad har ordet "centralstimulantia" på repertoaren överhuvudtaget.

(en light-variant är dock magnecyl + coca cola, och det torde väl syfta på kombinationen värktablett + koffein)

Longshot 2006-06-30 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av Deceiver85
Ju högre promillehalt, destå bättre dansar du.

Man tror det i sin lilla alkoliserade värld. Men hur det egentligen ligger till...förblir kanske en gåta.

Trance 2006-06-30 20:24

Kan käka antibiotika och dricka alkohol.

Trance 2006-06-30 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Tolkia
Ingen aning; jag kan ju säga att i de sammanhang där jag hört detta är det högst tveksamt om någon inblandad har ordet "centralstimulantia" på repertoaren överhuvudtaget.

(en light-variant är dock magnecyl + coca cola, och det torde väl syfta på kombinationen värktablett + koffein)

Det är ett underforum på flashback som heter centralstimulantia, det har gjort det ovanligt vanligt att kunna bland pick och pack om man kan skriva så.

alexsingh 2006-06-30 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Trance

Klart man kan käka antibiotika o dricka alkohol samtidigt.. har gjort det flertal ggr och kollade upp att det va ok innan förståss:)

Sverker 2006-07-01 06:00

Citat:

Ursprungligen postat av hultman
Höjer rent sprit blodsockernivåerna mer än vad cider gör?

(En polare med diabetes har fått rådet att inte dricka ren sprit, utan enbart dricka cider)

Är det ett påstående om en myt eller en fråga ?

Så här skrev jag på ett annat ställe:
Citat:

Ursprungligen postat av Sverker
Notera att diabetiker har svårare att reglera blodsockret när de dricker sprit. Akoholen stör frisättningen av glukos från leverglykogenet och en diabetiker kan få lågt blodsocker och insulinkoma vid berusning:(

Diabetiker brukar vilja äta och dricka alkohol samtidigt för att hålla blodsockret upp när de dricker. Jag tror det är en smartare lösning än att bara dricka sötsliskig alkohol för att undvika sjukhusets akutmottagning.

AlexGBG 2006-07-01 06:15

Citat:

Ursprungligen postat av Trance

som den andra alex skrev så kan man göra det. funkar alldeles utmärkt, det var förr i tiden man inte "fick" göra det.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:06.