![]() |
Ingen husrannsakan i jakten på fildelare
|
Citat:
Jag ska starta en fond där man kan samla in pengar som ges ut till de som åker dit tror jag. |
Yes , hoppas de kommer upp nån rörelse för det motsvarande Planka.nu
|
Citat:
Dessutom skall han betala 500 kronor till en brottsofferfond. |
Konstig dom med tanke på bevisvärdet.. skärmdumpar (som bevisligen går att manupilera) och isp:n som sa att ip:n till hörde honom... att inte apb laddat ner och verkligen kollat att filmen var den dom säger att det är tycker jag är konstigt. Går ju att döpa filer till vad man vill i princip.
|
Konstig dom, som sagt. Den borde innebära, att det går att sätta dit i princip vem man vill för vad man vill, bara genom att presentera en skärmdump som bevis. *screwy* Och hur svårt är det att manipulera fram en lämplig sådan?
Trevligt resultat av domen i alla fall, "Nu får man nöja sig med att söka efter dem som bryter mot lagen på annat sätt". |
Det var tydligen så att 28-åringen erkände sitt brott hos polisen, vilket senare drogs tillbaka i rätten. Vilket tingsrätten inte godtog.
"Tingsrätten valde dock att tro på polisens uppgifter om att 28-åringen i ett förhör erkänt brottet. Senare förnekanden bedömdes som "efterhandskonstruktioner"" http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10853063.asp Hela domen |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Då kan polisen inte göra husrannsakan. Alltid något.
|
Citat:
Citat:
|
"Domen är principiellt viktig eftersom påföljden har betydelse för polisens och åklagares möjligheter att begära ut uppgifter från internetleverantörerna om deras kunder. Hade straffvärdet blivit villkorlig dom eller fängelse hade det gett polisen möjlighet att begära ut sådana uppgifter, vilket inte kan när straffet bara blir böter."
SVD. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:08. |