![]() |
hur mkt gröt käkar ni på morronen`?
kokade gröt för första gången i mitt liv igår..
o käka upp allt.. med tillräckligt mkt lingonsylt går det att få ner men kokade 70 gram haavregryn.. får inte ner mer .. proppmätt hur mkt käkar ni?? 70 gram innehåller ju inte så mkt prot/carb/fat |
0 gram.
:angel: |
kör på 2dl.. är väl typ 90gram
blandar med 40gram chokladprotinpulver (whey-100) 1 banan (skivad smått) kanel sen GEGGA.. såå gott. känner man inte för att ha i proteinet så kan man ha på lingonsylt och messmör.. har aldrig mjölk på.. personligen så ÄLSKAR jag havregrynsgröt. älskar de flesta grötsorter förutom risgrynsgröt. |
om jag äter gröt så äter jag en liten bob rullgröt
|
Jag tar 1 dl havregryn.
Kan knappt äta ett skvatt på morgonen. :cryout: |
fan jag brukar typ drömma om frukosten.. vill helst äta upp hela kylskåpet på morgonen..
men blir det ja skrev ovan oftast.. |
Äter jag gröt så äter jag lagom mycket. ;) Dvs ett par deciliter havregryn, plus bröd, mjölk, frukt, ägg och vassle.
|
0g nu för tiden. Förrut blev det 2-3 dl gryn. Kan inte äta gröt längre utan att få kväljningar så jag har gått över till alll bran + och lättfil med äppelmos :thumbup:
|
gröt är grunden till allt! 120-160g:)(3-4dl)
|
1dl gryn, 2dl vatten, salt "efter behag" och sedan nukar jag skiten, orkar inte diska en kastrull varje morgon ;)
|
är det "sämre" att köra gröten i micron än att koka den?
jag kör 2dl gryn 2dl vatten.. tycker konsistensen blir bra då.. eller ska man inte oroa sig så mycket.. havregryn kanske alltid är bra.. mot så mycket annat? men lite info om vad som händer när man tillagar på olika sätt?! |
Citat:
Skillnaden är GI:t, som blir högre i micron. |
0 gram, 70-80 när jag väl äter det.
|
Citat:
|
65-85 kanske blir 80-100 i stället.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:49. |