Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Varför mördar vi inte alla fiskmåsar som finns? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=227148)

Tricklew 2016-07-01 06:03

Varför mördar vi inte alla fiskmåsar som finns?

Varför har vi inte mördat dessa avskyvärda djur för längesedan? Jag är förbaskat trött på att dagligen försöka smyga genom ett område med ett dussintals bebisar, och cirka 15-20 fiskmåsar som dagligen dyker cm från mitt huvud. Vad fan gör de ens i en småort flera km från närmsta vattenområde, jag trodde fiskmåsar skulle hålla sig till havet?

Låt oss alla samla oss i vårat gemensamma hat för dessa avskyvärda kräk, fiskmåsar är värre än Hitler.

Vad är ens straffet för att mörda dessa 16 fiskmåsar som dagligen dyker efter mig? En medalj?

r1kkie 2016-07-01 06:26

Du får ta med ett tennisracket och veva på när dem kommer. :naughty:

Dör övrigt har dem säkert någon viktig funktion i ekosystemet som skulle fuckas upp om dem dog ut.

Sohlsken 2016-07-01 06:28

Förutsätter att jakt skulle vara mer konstruktivt än fågelmord. Äta det man dödar är ju bättre.

anvihl 2016-07-01 07:09

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7602857)
Varför har vi inte mördat dessa avskyvärda djur för längesedan? Jag är förbaskat trött på att dagligen försöka smyga genom ett område med ett dussintals bebisar, och cirka 15-20 fiskmåsar som dagligen dyker cm från mitt huvud. Vad fan gör de ens i en småort flera km från närmsta vattenområde, jag trodde fiskmåsar skulle hålla sig till havet?

Låt oss alla samla oss i vårat gemensamma hat för dessa avskyvärda kräk, fiskmåsar är värre än Hitler.

Vad är ens straffet för att mörda dessa 16 fiskmåsar som dagligen dyker efter mig? En medalj?

Ja, fy fan, jag har varit med om samma sak flera gånger i hamnen i Malmö, fan obehagligt när dom jävlarna dyker rätt mot huvudet. Går gärna inte ta med sig hagelbrakarn på ryggen heller :D.

Yes 2016-07-01 07:09

Jag gillar fiskmåsar. Påminner om havet.

hahavaffan 2016-07-01 07:26

I veckan, från balkongen. Tog emot nåt djävulskt, men jag sköt aldrig :(
http://i.imgur.com/dpBhGY4.png

ARMSTARK 2016-07-01 07:30

Hahavaffan; vad är du, en tjej eller? *slap*

Alexton 2016-07-01 07:41

Ett av de absolut jobbigaste djuren. Låter som en någon kopplat en trasig cykelpump över en 120 db loudspeaker.

Grahn 2016-07-01 07:54

Likt råttor, duvor och småfåglar verkar de vara en av de få djurarterna som gynnas av en sorts symbios med människans samhällen. Sköt vi inte av kråkor förr föressten?

Fästingar....där har du något få skulle invända mot att du utrotade.........

PureWhey 2016-07-01 08:37

Bara att dra fram luftgeväret och modda på en ljuddämpare. Sedan är det fri jakt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

shut teh face 2016-07-01 08:42

Jag är för all typ av massmord på smådjur som orsakar lidande för oss människor.

Min största fiende är flugan, vi bor i skogen och ibland när det är varmt så dyker de upp i massor. Trots myggnät på fönster och dörr kommer de in, de är utanför och väntar och när barnen springer in så kommer de. Jag kan gå och slå ihjäl 100 st på en dag. Jag får panik när de sätter sig på en!

Hade jag varit miljardär hade jag satsat alla pengar på att genmanipulera flugan att inte komma i närheten av människor (jag förstår att det är dumt att utrota dem för fåglarna äter ju dem, fåglar är snälla (dock ej fiskmåsen för Trick gillar dem ju inte, o jag gillar honom så..)) Inte en spänn ska spenderas på forskning kring cancer, hiv/aids osv, flugor it is!

Myggorna är jobbiga som fan, speciellt eftersom jag är allergisk, men de är bara hålla sig inne framåt kvällen så är det lugnt.

Akerhage 2016-07-01 09:02

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 7602901)
Bara att dra fram luftgeväret och modda på en ljuddämpare. Sedan är det fri jakt.

Detta gjorde jag från mitt lägenhetsfönster i Halmstad. Prickade den jäveln rakt i huvudet men dog inte, fick ladda om och skjuta. Den flygande råttan flaxade till lite varje skott och efter 7 skott på den som kändes som en evighet fick jag gå ut på gräsmattan och bryta nacken av den. Det tog emot ändå för trodde fanskapet skulle dö på första skottet, så var jobbigt den fick lida. (Detta är preskriberat nu för var säkert 10 år sen)

PureWhey 2016-07-01 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av Akerhage (Inlägg 7602916)
Detta gjorde jag från mitt lägenhetsfönster i Halmstad. Prickade den jäveln rakt i huvudet men dog inte, fick ladda om och skjuta. Den flygande råttan flaxade till lite varje skott och efter 7 skott på den som kändes som en evighet fick jag gå ut på gräsmattan och bryta nacken av den. Det tog emot ändå för trodde fanskapet skulle dö på första skottet, så var jobbigt den fick lida. (Detta är preskriberat nu för var säkert 10 år sen)

Hahahaha :laugh:

Grahn 2016-07-01 09:11

Luftgevär på mås är nog lite klent, är väl mer .22 eller ngt om du inte skall köra med hagel.....

Ajemän 2016-07-01 09:12

F'ttfåglar!
Jag bor vid vattnet, och senaste dagarna har jag inte kunnat sova med balkongdörren öppen eftersom de väsnas hela jävla dygnet. Faaan vad jag hatar dom. Fattar inte varför kommunen inte rensar upp med ett gäng hagelbrakare

Värst är i april-maj när de har ungar. Då attackerar de ju människor...

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.