![]() |
Body fat testing
Jag planerar att genomföra ett kroppsfett test nu i slutskedet av min pågående diet och har fått rekommenderad en person som genomför "Hydrostatic Body Fat Testing". Det jag undrar är hur exakt den här metoden är?
Har alltid spekulerat i vad jag har för mängd kroppsfett vid olika tillfällen och vore kul att ha något mer precist att gå efter än endast ögonmått! Tack på förhand! *popcorn* |
Vad som menas är undervattensvägning. Jag tror inte den metoden är tillgänglig. Bodpod är det närmaste. För en lika exakt siffra kan du posta bilder här, i bra ljus, helkropp, både fram och baksida och låta folk gissa. Medelvärdet lär vara lika nära sanningen som en bodpod.
|
Det här är företaget jag tänkte använda mig av: http://www.bodyfattest.com/. På sin hemsida presenterar dom självklart metoden som väldigt exakt, men tänkte ändå höra om någon här har personlig erfarenhet av liknande test. Skulle gärna lägga upp bilder och låta kolo uppskatta men föredrar fakta om det är möjligt.
|
|
Citat:
|
Citat:
Precisionen är inte så bra heller, så gör du om en mätning för att mäta skillnad så kan resultatet bli ganska fel. |
Citat:
Citat:
Ska för övrigt genomföra testet senare i eftermiddag och ska försöka uppdatera med resultaten och min erfarenhet här så andra kan ta del. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52. |