![]() |
NFL 2013/2014-säsongen
Nu är det bara två dagar kvar till kick-off!
Finns det några NFL fans kvar på brädan? Vilket lag håller ni på? Vilka tror ni tar det iår? Jag håller givetvis på mitt Saints och det ska bli RIKTIGT kul att få tillbaka sin HC Sean Payton på sidlinjen och dessutom ett helt nytt 3-4 defence. Dock har mitt lag förlorat en hel drös med bra spelare pga skador så vi får se hur det går. Shoot! *popcorn* |
Är New England Patriots fan sedan många år. Men tror inte riktigt på årets lag. Säkert slutspel, men inte mycket mer.
|
Gillar att kolla men följer inte NFL direkt. Gillar när Patriots spelar eller Ravens.
|
Har funnit intresse för NFL sedan årets slutspel och med den häftiga finalen mellan de två tränarbröderna.
Det ska bli riktigt skoj att följa NFL-säsongen från början till slut, även om det nästan är omöjligt att hinna se alla matcher. Men en del lag lär jag följa mer än andra. |
Tenderar att bli ett par matcher i veckan under säsong men är för dåligt insatt för att brinna för något lag. Ser dock fram emot starten.
|
Chicago Bears för hela slanten!
Spännande med ny HC och för första gången på riktigt länge både en riktig LT och TE, försiktigt hoppfull om att det kanske går att ta hem titeln i NFC North före Packers i år. |
|
Citat:
Dessutom har de ju nedkortade versioner av matcherna också. Inget av speltiden är borttagen, däremot all dötid och repriser. En hel match ligger då på runt 35-40 minuter. Så då kan man ju klämma ett par matcher i rad utan problem. Så för mig brukar det bli 1-2 hela matcher i veckan i början av säsongen. Och sedan mot slutet av grundserien så kompletterar jag med 3-4 nedkortade matcher. Slutspelet brukar försöka se alla matcher. Super Bowl ser man ju givetvis live. Sedan lider man av svår abstinens fram till nästa säsong. |
Citat:
MrLomax - :cheers: |
Följer Patriots sedan några år, men som PixelMiner säger så är jag inte helt säker på laget denna säsong. De har förlorat för många vitala spelare känns det som.
|
Citat:
Nja, slutspel en gång de senaste fyra åren, utan fokus på offense så är det svårt att vinna i NFL. Ett tag förra säsongen stod ju defense nästan för fler TD än offense :D Chicagos D är ju iofs ett av ligans bästa men ändå... Håller med om att Game Pass är helt gudomligt. Brukade sitta och vänta i flera dagar för att tanka matcherna i efterhand förut, så skönt att kunna se allt utan reklam nu. Någon som spelar Fantasy Football förresten? Har någon enstaka Saintsspelare i laget, Pierre Thomas t.ex. får sitta på min bänk till man ser om det blir han eller Mark Ingram som får bära huvudansvaret i Saints backfield. |
Let's go Saints!!
|
Eagles!!
|
Varför håller alla på saints?
|
Chargers fan här. Ser lite skakigt ut med O-line som inte riktigt kan skydda Rivers. Får se vad ny GM och HC gör för laget. Slutspel kanske?
Seahawks ska bli kul att följa. Marshawn Lynch - Mr Beastmode! |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:34. |