![]() |
En halv flaska vin, påverkan på träning?
Egentligen det enda jag behöver veta är hur lång tid det tar innan man gjort sig av med alkoholen från 5 dl 14% vin. Någon som vet det?
|
Ungefär 0.1g etanol/kg kroppsvikt i timmen är ett genomsnitt. Men det finns ju stora variationer mellan personer. 0.06-0.2g/kg kroppsvikt i timmen är värden jag känner till.
|
TS: Resonerar du som så att alkoholen inte stör träningen om den är nedbruten?
|
Citat:
|
Ja, du. Jag vet inte riktigt. Är inte tillräckligt påläst om det här med alkoholens påverkan på träning. Men TS frågade först hur alkohol påverkar träning, och sedan hur lång tid det tar att "göra sig av" med den, så jag frågade.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Okej nu kommer vi in på frågorna ingen kan svara på. Om jag tränat dagen innan, hur mycket kommer den här halva flaskan förstöra? Det blir 8 timmar utan proteinsyntes alltså? Låter mycket som fan dagen efter träning? Fast kanske inte så mycket i praktiken? Tänkt nu inte i det långa loppet för vet att det spelar 0 roll efter 20 träningar, men just på den träningen? Finns väl ingen som kan svara på det. Damn, hatar alkohol, men förhoppningsvis kommer det drickas av en vääääldigt god anledning. |
Citat:
|
Hur mycket/ofta dricker du?
Hur kom du till slutsatsen att du blir utan proteinsyntes i 8 timmar av att dricka alkohol? :D |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:06. |